Sto­ra En­so wpro­wa­dza na ry­nek odzy­ski­wal­ną i zry­wal­ną tek­tu­rę Tray­for­ma Bar­rPe­elPoprzedni artykuł 

Fot.: Stora Enso
Fot.: Sto­ra En­so

Sto­ra En­so jest jed­nym z wy­staw­ców tr­wa­jących wła­śnie tar­gów In­ter­pack w Düs­sel­dor­fie. Na sto­isku nr B20 w pa­wi­lo­nie 9 (na którym obec­ni są rów­nież przed­sta­wi­cie­le jej pol­skie­go od­dzia­łu) fir­ma pro­mu­je m.in. no­wo­ść w swo­jej ofer­cie, skie­ro­wa­ną do pro­du­cen­tów świe­żej żyw­no­ści, pa­ko­wa­nej próżnio­wo. Tray­for­ma Bar­rPe­el to no­wa, ła­two zry­wal­na tek­tu­ra de­dy­ko­wa­na opa­ko­wa­niom ty­pu „ski­n”, umo­żli­wia­jąca sprze­daż świe­żej żyw­no­ści na odzy­ski­wal­nych tac­kach pa­pie­ro­wych. Sto­ra En­so pod­kre­śla, że roz­wi­ąza­nie to wspie­ra wła­ści­cie­li ma­rek w re­ali­za­cji za­ło­żeń po­li­ty­ki zrówno­ważonego roz­wo­ju – w tym przy­pad­ku dzi­ęki zre­du­ko­wa­niu udzia­łu pla­sti­ku w ca­łym opa­ko­wa­niu do mniej niż 10%.

Tray­for­ma Bar­rPe­el to pro­eko­lo­gicz­ny, wy­ko­na­ny z pa­pie­ru i za­bez­pie­czo­ny spe­cjal­ną po­wło­ką ba­rie­ro­wą ma­te­riał, znaj­du­jący za­sto­so­wa­nie w spra­so­wa­nych tac­kach spo­żyw­czych. Zda­niem pro­du­cen­ta jest on ide­al­nym roz­wi­ąza­niem w kon­te­kście pa­ko­wa­nych próżnio­wo wędlin, mi­ęsa, ryb czy se­rów. Tek­tu­ra w 90% skła­da się z od­na­wial­nych włókien drzew­nych co spra­wia, że ilo­ść sto­so­wa­ne­go w opa­ko­wa­niu pla­sti­ku spa­da do nie­zbęd­ne­go mi­ni­mum, zna­cząco re­du­ku­jąc je­go ślad węglo­wy. Pro­du­cent po­da­je, że za­bez­pie­cza­ne próżnio­wo opa­ko­wa­nie ty­pu skin wy­dłu­ża ży­wot­no­ść pro­duk­tów spo­żyw­czych eks­po­no­wa­nych w lo­dów­kach skle­po­wych, co do­dat­ko­wo zwi­ęk­sza je­go śro­do­wi­sko­we wa­lo­ry dzi­ęki ogra­ni­czo­nej ilo­ści ge­ne­ro­wa­nych z je­go ty­tu­łu od­pa­dów.

Spe­cjal­na po­wło­ka apli­ko­wa­na na tek­tu­rę Tray­for­ma Bar­rPe­el spra­wia, że po­kry­wa­jąca opa­ko­wa­nie po­li­me­ro­wa fo­lia ty­pu skin jest ła­twa w zry­wa­niu. Tym sa­mym fir­my zaj­mu­jące się pa­ko­wa­niem świe­żej żyw­no­ści zy­sku­ją – jak pod­kre­śla Sto­ra En­so – zrów­no­wa­żo­ne kosz­to­wo roz­wi­ąza­nie, wy­cho­dzące na­prze­ciw po­trze­bom kon­su­men­tów, którzy ocze­ku­ją co­raz bar­dziej pro­eko­lo­gicz­nych ma­te­ria­łów sto­so­wa­nych w opa­ko­wa­niach.

„Za spra­wą Tray­for­ma Bar­rPe­el wzmac­nia­my dwo­ja­ko pro­śro­do­wi­sko­we dzia­ła­nia. Z jed­nej stro­ny za­bez­pie­cza­my żyw­no­ść wy­dłu­ża­jąc ter­min jej przy­dat­no­ści do spo­ży­cia, z dru­giej – re­du­ku­je­my udział ma­te­ria­łów opa­ko­wa­nio­wych, ba­zu­jących na su­row­cach ko­pal­nych – mówi Ja­ana Ke­ski­ta­lo, Tech­ni­cal Ac­co­unt Ma­na­ger, Tray­for­ma & Bar­riers w fir­mie Sto­ra En­so. – Sz­cze­gól­nym po­wo­dem do du­my jest dla nas fakt, że mo­że­my oba ww. ce­le osi­ągnąć do­star­cza­jąc jed­no­cze­śnie klien­tom do­dat­ko­wą war­to­ść w od­bio­rze i użyt­ko­wa­niu opa­ko­wa­nia, zwi­ęk­sza­jąc tzw. user expe­rien­ce. Tray­for­ma Bar­rPe­el to ma­te­riał ła­twy w zry­wa­niu, dzi­ęki cze­mu ko­rzy­sta­nie z ba­zu­jące­go na nim opa­ko­wa­nia jest szcze­gól­nie wy­god­ne”.

Tray­for­ma Bar­rPe­el jest już do­stęp­na w wer­sji ko­mer­cyj­nej. Jak po­da­je Sto­ra En­so, ma­te­riał zna­la­zł już pierw­szych użyt­kow­ni­ków wśród pro­du­cen­tów żyw­no­ści, spo­ty­ka­jąc się z ich po­zy­tyw­ną oce­ną, za­rów­no w kon­te­kście funk­cjo­nal­no­ści jak i pro­eko­lo­gicz­no­ści.

Wi­ęcej in­for­ma­cji na je­go te­mat mo­żna uzy­skać od­wie­dza­jąc sto­isko Sto­ra En­so pod­czas wspo­mnia­nych tar­gów In­ter­pack 2023. Do­dat­ko­we in­for­ma­cje na te­mat ca­łej ro­dzi­ny tek­tur Tray­for­ma mo­żna z ko­lei zna­le­źć na stro­nie in­ter­ne­to­wej https://www.sto­ra­en­so.co­m/e­n/pro­duct­s/pa­per­bo­ard­ma­te­rial­s/bar­rie­r-bo­ard­s/tray­for­ma.

Na pod­sta­wie in­for­ma­cji Po­li­gra­ficz­nej Agen­cji In­for­ma­cyj­nej

 Pro­duk­cja: We­bFa­bri­ka 1999–2025 | Kon­takt | Re­gu­la­min | Po­li­ty­ka Pry­wat­no­ści