Sun Che­mi­cal na Kon­gre­sie Ety­kie­ty Sa­mo­przy­lep­ne 2023: pre­zen­ta­cja pa­kie­tu Su­nCo­lo­rBoxPoprzedni artykuł 

Felice Sciscioli, Colour Project Leader w firmie Sun Chemical; Fot: Polski Drukarz – „Świat Druku” (The World of Printing)
Fe­li­ce Sci­scio­li, Co­lo­ur Pro­ject Le­ader w fir­mie Sun Che­mi­cal; Fot: Pol­ski Dru­karz – „Świat Dru­ku” (The World of Prin­ting)

Sun Che­mi­cal po raz ko­lej­ny był współor­ga­ni­za­to­rem Kon­gre­su Ety­kie­ty Sa­mo­przy­lep­ne. Te­go­rocz­na edy­cja wy­da­rze­nia, które od­by­wa się już od lat i or­ga­ni­zo­wa­ne jest w ra­mach „Aka­de­mii Wie­dzy” przez wy­daw­nic­two Pol­ski Dru­karz, wy­daw­cę ma­ga­zy­nu bra­nżo­we­go „Świat Dru­ku”, mia­ła miej­sce w dniach 1–2 czerw­ca w Ko­ło­brze­gu w ho­te­lu Aqu­arius Spa. Fe­li­ce Sci­scio­li, Co­lo­ur Pro­ject Le­ader w Sun Che­mi­cal, wy­gło­sił pod­czas nie­go re­fe­rat po­świ­ęco­ny cy­fro­we­mu co­lo­ur ma­na­ge­men­to­wi, ze szcze­gól­nym uwzględ­nie­niem ofe­ro­wa­ne­go przez tę fir­mę pa­kie­tu Su­nCo­lo­rBox. Ja­ko współor­ga­ni­za­tor kon­gre­su, Sun Che­mi­cal miał też wła­sne sto­isko w ra­mach wy­sta­wy tech­no­lo­gicz­nej, sta­no­wi­ącej in­te­gral­ną część te­go wy­da­rze­nia.

„Kon­gres, or­ga­ni­zo­wa­ny przez Wy­daw­nic­two Pol­ski Dru­karz w ra­mach „Aka­de­mii Wie­dzy”, skie­ro­wa­ny jest w du­żej mie­rze do dru­ka­rń dzia­ła­jących w seg­men­cie dru­ku wąskow­stęgo­we­go, przede wszyst­kim ety­kie­to­we­go – mówi To­masz Do­bro­wol­ski, Bu­si­ness Di­rec­tor Pac­ka­ging Inks w pol­skim od­dzia­le fir­my Sun Che­mi­cal. – Po­nie­waż od­by­wa się od wie­lu lat, na sta­łe wpi­sał się w ka­len­darz naj­wa­żniej­szych im­prez dla bra­nży po­li­gra­ficz­nej. Dla­te­go od lat an­ga­żu­je­my się ak­tyw­nie w je­go or­ga­ni­za­cję, sta­jąc się rów­no­cze­śnie part­ne­rem te­go wy­da­rze­nia i wy­ko­rzy­stu­jąc je do prze­ka­za­nia uczest­ni­kom wie­dzy, ja­ką po­sia­da­my. Cie­szy nas co­raz wy­ższa z ro­ku na rok fre­kwen­cja, a ta­kże za­in­te­re­so­wa­nie na­szy­mi roz­wi­ąza­nia­mi, które ujaw­nia się nie tyl­ko pod­czas części ofi­cjal­nych spo­tka­nia, ale rów­nież w mniej for­mal­nych. Dzi­ęku­je­my wszyst­kim uczest­ni­kom za obec­no­ść, za spo­tka­nia z na­mi, cie­ka­we roz­mo­wy pod­czas nich i sze­reg in­spi­ra­cji, z który­mi wróci­li­śmy do na­szej co­dzien­nej pra­cy. Ma­my na­dzie­ję, że pre­zen­to­wa­ne przez nas sze­rzej na kon­gre­sie na­rzędzie, ja­kim jest Su­nCo­lo­rBox, za­in­te­re­su­je wie­le fir­m”.

W ra­mach kon­gre­su or­ga­ni­za­to­rzy za­pro­po­no­wa­li je­go uczest­ni­kom wie­le in­te­re­su­jących i in­spi­ru­jących wy­stąpień oraz zwie­dza­nie wy­sta­wy tech­no­lo­gicz­nej. „Dru­gi dzień kon­gre­su był rów­nież oka­zją do wspól­ne­go uczcze­nia ju­bi­le­uszu 30-le­cia ist­nie­nia ma­ga­zy­nu „Świat Dru­ku” i wy­daw­nic­twa Pol­ski Dru­karz, którym przy tej oka­zji dzi­ęku­je­my za wie­le lat wza­jem­nej współpra­cy i gra­tu­lu­je­my suk­ce­su” – do­da­je To­masz Do­bro­wol­ski.

Jed­no ze wspo­mnia­nych wy­stąpień wy­gło­sił Fe­li­ce Sci­scio­li, Co­lo­ur Pro­ject Le­ader w fir­mie Sun Che­mi­cal. Opo­wie­dział o cy­fro­wym co­lo­ur ma­na­ge­men­cie z Su­nCo­lo­rBox. To roz­wi­ąza­nie, które­go kon­cep­cja w fir­mie Sun Che­mi­cal po­wsta­ła – jak pod­kre­ślał pre­le­gent – już w la­tach 90. ubie­głe­go wie­ku, a in­ten­syw­nie jest roz­wi­ja­na od 2012 ro­ku, wpro­wa­dzić mo­że zu­pe­łnie no­wą ja­ko­ść pra­cy do przy­go­to­wal­ni czy dru­kar­ni. Wdra­ża­jąc różne mo­du­ły, skła­da­jące się na Su­nCo­lo­rBox, mo­żna – jak mówił pre­le­gent – uzy­skać m.in. re­duk­cję w ob­sza­rach: cza­su na­rządza­nia ma­szy­ny (od 25 do 30%), do­pa­so­wa­nia ko­lo­rów na ma­szy­nie (od 5 do 20%), uzy­ska­nia pierw­szej od­bit­ki (od 10 do 40%), ko­rek­ty ko­lo­rów na ma­szy­nie (na­wet o 70%), wy­ko­rzy­sta­nia resz­tek far­bo­wych (od 20 do 70%), ilo­ści ma­ku­la­tu­ry star­to­wej (od 30 do 40%) oraz licz­by sto­so­wa­nych ko­lo­rów (od 30 do 80%). Fe­li­ce Sci­scio­li do­dał, że użyt­kow­ni­cy te­go na­rzędzia, których są już set­ki na ca­łym świe­cie, od­no­to­wu­ją rów­nież wzrost licz­by prac nie­wy­ma­ga­jących ko­rek­cji ko­lo­ru (od 10 do 50%). Je­go za­sto­so­wa­nie w co­dzien­nej pra­cy umo­żli­wia po­nad­to przy­go­to­wa­nie cy­fro­wo (za­miast na ma­szy­nie) stan­dar­dów Li­gh­t/Dark, stan­da­ry­za­cję pro­ce­su, a ta­kże kon­tro­lę sta­bil­no­ści barw w przy­pad­ku prac po­wta­rzal­nych.

Fe­li­ce Sci­scio­li pod­kre­ślał, że po­szcze­gól­ne eta­py wdro­że­nia Su­nCo­lo­rBox po­prze­dza do­kład­na ana­li­za za­ma­wia­nych farb wy­ko­rzy­sty­wa­nych przez dru­kar­nię, a ta­kże okre­śle­nie sta­łych pa­ra­me­trów i wa­run­ków dla po­szcze­gól­nych za­kła­dów. Na tym eta­pie wy­ko­nu­je się po­miar wzo­rów barw­nych w ce­lu stwo­rze­nia pa­le­ty ko­lo­rów dla da­ne­go klien­ta. Ko­lej­ny etap im­ple­men­ta­cji to ra­cjo­na­li­za­cja pa­le­ty barw­nej – usu­ni­ęcie du­pli­ka­tów, a ta­kże jej har­mo­ni­za­cja z sys­te­mem Pan­to­ne­Li­ve – elek­tro­nicz­nym wzor­ni­kiem barw, za­wie­ra­jącym 36 bi­blio­tek ko­lo­ry­stycz­nych, zde­fi­nio­wa­nych pod da­ną tech­ni­kę dru­ko­wa­nia czy podło­że. Jed­ną z naj­wi­ęk­szych za­let Su­nCo­lo­rBox, o czym – jak mówił pre­le­gent – prze­ko­nu­ją się je­go użyt­kow­ni­cy w co­dzien­nej pra­cy, jest za­pew­nie­nie szyb­kie­go i po­wta­rzal­ne­go spo­so­bu wy­twa­rza­nia próbek barw­nych z cy­fro­wej pa­le­ty ko­lo­rów da­ne­go klien­ta, a ta­kże do­kład­ne przed­sta­wie­nie barw w cy­fro­wej for­mie (za po­mo­cą cy­fro­wych ksi­ążek wzor­ców i stan­dar­dów ko­lo­rów, które przy­go­to­wy­wa­ne są z uwzględ­nie­niem in­dy­wi­du­al­nych po­trzeb, dru­ko­wa­ne cy­fro­wo w bar­dzo wąskiej to­le­ran­cji, za­wie­ra­jących pre­cy­zyj­ną in­for­ma­cję o ko­lo­rze dla klien­ta, sy­mu­la­cję podło­ża dru­ko­we­go i od­wzo­ro­wa­nie war­to­ści to­nal­nych).

Su­nCo­lo­rBox po­zwa­la rów­nież na cy­fro­we prze­ka­zy­wa­nie in­for­ma­cji o bar­wie po­mi­ędzy wie­lo­ma lo­ka­li­za­cja­mi (np. mi­ędzy do­staw­cą farb i dru­kar­nią), a ta­kże mo­żli­wo­ść po­łącze­nia wie­lu od­dzia­łów dru­kar­ni z cen­tral­ną ba­zą da­nych. Jest to – jak pod­kre­ślał Fe­li­ce Sci­scio­li – istot­ne na­rzędzie dla klien­tów kor­po­ra­cyj­nych, którzy zle­ca­ją pra­ce różnym dru­kar­niom. Wdro­że­nie Su­nCo­lo­rBox uwzględ­nia różne mo­du­ły. Są wśród nich m.in. Su­nDi­gi­ta­lPro­of – przy­spie­sza­jący ak­cep­ta­cję prac przez klien­tów; Su­nDi­gi­ta­lGu­ide – ze­staw cy­fro­wych wzor­ni­ków, który eli­mi­nu­je od­chy­le­nia, ja­kie mo­gą po­ja­wić się – jak za­zna­czył pre­le­gent – na­wet przy wzor­ni­kach Pan­to­ne, a ta­kże w przy­pad­ku dru­ku da­ne­go ko­lo­ru na różnych podło­żach; Su­nMatch – plat­for­ma, w której mo­żna podłączyć się do różnych pro­gra­mów, opty­ma­li­zu­jących przy­go­to­wa­nie pra­cy do pro­duk­cji. Omówił ta­kże Su­nCo­lo­rQC – opro­gra­mo­wa­nie do kon­tro­li ja­ko­ści, a ta­kże My­Co­lo­rClo­ud – do­dat­ko­we na­rzędzie ba­zu­jące na tech­no­lo­gii „ch­mu­ry”, które ma uła­twić ko­mu­ni­ka­cję z da­nym klien­tem. Mo­że on tam prze­słać np. swo­je ko­lo­ry, ta­kże te spo­za wzor­ni­ka Pan­to­ne.

„Cie­szy­my się, że ma­my w swo­jej ofer­cie tak cen­ne na­rzędzie, ja­kim jest Su­nCo­lo­rBox – mówi To­masz Do­bro­wol­ski. – Stwo­rze­nie te­go pro­duk­tu by­ło mo­żli­we dzi­ęki bo­ga­tej wie­dzy, ja­ką po­sia­da Sun Che­mi­cal, a ta­kże zwrot­nym in­for­ma­cjom ze stro­ny klien­tów, ak­tyw­nie ko­rzy­sta­jących z różnych mo­du­łów te­go pa­kie­tu. La­bo­ra­to­ria, w których two­rzy­my te in­no­wa­cyj­ne na­rzędzia oraz na­si spe­cja­li­ści na ca­łym świe­cie (rów­nież w Pol­sce) do­sto­so­wu­ją je do zmie­nia­jące­go się ryn­ku oraz ocze­ki­wań klien­tów. Od lat zaj­mu­je­my się re­cep­tu­ro­wa­niem farb i two­rze­niem roz­wi­ązań w za­kre­sie za­rządza­nia bar­wą, a ta­kże świad­czy­my usłu­gi ser­wi­so­we i do­rad­cze dla na­szych klien­tów. Bar­dzo ce­ni­my so­bie bez­po­śred­nie kon­tak­ty, a Kon­gres Ety­kie­ty Sa­mo­przy­lep­ne jest szcze­gól­ną oka­zją do ta­ko­wych. Wszyst­kich, którzy chcie­li­by uzy­skać wi­ęcej in­for­ma­cji na te­mat Su­nCo­lo­rBox oraz in­nych na­szych pro­duk­tów za­pra­sza­my do kon­tak­tu z pol­skim od­dzia­łem fir­my Sun Che­mi­cal. Chęt­nie od­po­wie­my na py­ta­nia, do­ty­czące kon­kret­nych za­gad­nień w za­kre­sie pro­ce­su opty­ma­li­za­cji pro­duk­cji po­li­gra­ficz­ne­j”.

Na pod­sta­wie in­for­ma­cji Po­li­gra­ficz­nej Agen­cji In­for­ma­cyj­nej

 Pro­duk­cja: We­bFa­bri­ka 1999–2025 | Kon­takt | Re­gu­la­min | Po­li­ty­ka Pry­wat­no­ści