Si­ły prze­ka­zu mar­ke­tin­go­we­go szu­kaj­my w dru­ku sper­so­na­li­zo­wa­nymPoprzedni artykuł 

Ja­ko kon­su­men­ci kon­ten­tu je­ste­śmy zmęcze­ni nadmia­rem tre­ści cy­fro­wych. Dla­te­go sku­tecz­na ko­mu­ni­ka­cja mo­że ozna­czać ko­niecz­no­ść po­wro­tu do tra­dy­cyj­nych me­tod, ta­kich jak m.in. two­rze­nie dru­ko­wa­nych ma­te­ria­łów mar­ke­tin­go­wych. W opi­nii eks­per­tów Ca­non Pol­ska współcze­sne tech­no­lo­gie dru­ku po­zwa­la­ją na kre­owa­nie sper­so­na­li­zo­wa­nych prze­ka­zów, które ma­ją szan­sę przy­ku­wać uwa­gę kon­su­men­ta szu­ka­jące­go od­po­czyn­ku od tre­ści cy­fro­wych.

Ostat­nia de­ka­da przy­nio­sła dy­na­micz­ny roz­wój cy­fro­wych me­tod ko­mu­ni­ka­cji. Spe­cja­li­ści zaj­mu­jący się mar­ke­tin­giem zy­ska­li do­stęp do licz­nych plat­form po­zwa­la­jących za­rów­no na pu­bli­ka­cję kon­ten­tu jak i śle­dze­nie ak­tyw­no­ści kon­su­men­tów tre­ści mar­ke­tin­go­wych. Z ko­lei ana­li­ty­cy z do­mów me­dio­wych za­częli dys­po­no­wać co­raz wi­ęk­szym ar­se­na­łem na­rzędzi, które po­zwa­la­ły na do­kład­ne tar­ge­to­wa­nie tre­ści przy jed­no­cze­snym ob­ni­że­niu kosz­tów ich emi­sji. Me­dia kla­sycz­ne zna­la­zły się na stra­co­nej po­zy­cji: ma­la­ły za­si­ęgi re­klam w cza­so­pi­smach, ma­la­ło też zna­cze­nie re­klamy out­do­oro­wej. Bu­dże­ty mar­ke­tin­go­we pra­wie w ca­ło­ści wędro­wa­ły do dzia­łów di­gi­tal, a cy­fro­we na­rzędzia po­zwa­la­ły na co­raz do­kład­niej­sze mie­rze­nie sku­tecz­no­ści mar­ke­tin­go­wych tre­ści.

Jak do­cie­rać do klien­ta, który się wy­lo­go­wał?

Obec­nie wcho­dzi­my w no­wy etap roz­wo­ju ko­mu­ni­ka­cji. Z jed­nej stro­ny za­czy­na­my kon­fron­to­wać się z no­wą ja­ko­ścią – prze­ka­za­mi ge­ne­ro­wa­ny­mi przez Sz­tucz­ną In­te­li­gen­cję. Z dru­giej, do­strze­ga­my zna­cze­nie po­staw kon­su­menc­kich, które me­ta­fo­rycz­nie mo­żna na­zwać „wy­lo­go­wa­niem się do rze­czy­wi­sto­ści”. Mar­ke­tin­gow­cy sta­ją wi­ęc przed wy­zwa­niem two­rze­nia prze­ka­zów, które oka­żą się atrak­cyj­ne dla osób zmęczo­nych cy­fro­wym nadmia­rem. Co­raz częściej za­da­je­my so­bie py­ta­nie o to, jak sku­tecz­nie wal­czyć o uwa­gę klien­ta, który ko­rzy­sta z ad­bloc­ków, za­my­ka stro­ny z tre­ścia­mi spon­so­ro­wa­ny­mi i co­raz sku­tecz­niej izo­lu­je się od mar­ke­tin­go­we­go prze­ka­zu.

- W cza­sach, gdy wszy­scy na­rze­ka­my na prze­męcze­nie cy­fro­wy­mi tre­ścia­mi, po­szu­ki­wa­nie al­ter­na­tyw­nych spo­so­bów do­cie­ra­nia do klien­ta z mar­ke­tin­go­wym prze­ka­zem jest ko­niecz­no­ścią. Mar­gi­na­li­zo­wa­ne, nie­co za­po­mnia­ne me­to­dy ko­mu­ni­ka­cji of­fli­ne mo­gą dzi­siaj odzy­ski­wać zna­cze­nie. Po­now­ne na­wi­ąza­nie kon­tak­tu z oso­ba­mi odłączo­ny­mi od “glo­bal­nej wio­ski” mo­żli­we sta­je się m.in. dzi­ęki umie­jęt­ne­mu wy­ko­rzy­sta­niu ma­te­ria­łów dru­ko­wa­nych. Szu­ka­jąc wi­ęc in­no­wa­cyj­nych form kon­ten­tu, war­to przyj­rzeć się mo­żli­wo­ściom, ja­kie ro­dzą się wraz z uży­ciem dru­ku sper­so­na­li­zo­wa­ne­go – twier­dzi Mi­chał Mły­nar­czyk, spe­cja­li­sta od dru­ku ma­łe­go for­ma­tu w Ca­non Pol­ska.

Per­so­na­li­za­cja dru­ku sta­je się obec­nie po­tężnym na­rzędziem, które mo­że przy­ci­ągnąć uwa­gę klien­ta i zwi­ęk­szyć sku­tecz­no­ść prze­ka­zu mar­ke­tin­go­we­go. Oto kil­ka przy­kła­dów, które po­ka­zu­ją po­ten­cjał, który tkwi w ko­mu­ni­ka­cji opar­tej na ma­te­ria­łach dru­ko­wa­nych.

Dru­ko­wa­nie zmien­nych da­nych po­zwa­la na do­sto­so­wa­nie ka­żde­go wy­dru­ku do in­dy­wi­du­al­nych po­trzeb klien­ta. Przy­kła­do­wo, zwy­kła bro­szu­ra mo­że za­wie­rać imię i na­zwi­sko klien­ta, co zwi­ęk­sza szan­se na za­in­te­re­so­wa­nie ca­łą ofer­tą.

Dru­ko­wa­nie na żąda­nie (POD) umo­żli­wia dru­ko­wa­nie ma­łych na­kła­dów. Jest to ide­al­ne roz­wi­ąza­nie dla ma­łych firm lub dla re­ali­za­cji za­mówień spe­cjal­nych. Dzi­ęki te­mu mo­żna do­sto­so­wać ma­te­ria­ły i prze­kaz do kon­kret­nych oka­zji lub wy­da­rzeń.

Dru­ko­wa­nie 3D, czy­li two­rze­nie trój­wy­mia­ro­wych mo­de­li da­je nie­sko­ńczo­ne mo­żli­wo­ści per­so­na­li­za­cji. Przy­kła­do­wo, mo­żna two­rzyć uni­kal­ne upo­min­ki dla klien­tów, nie ogra­ni­cza­jąc się do żad­ne­go kszta­łtu czy ko­lo­ru.

Dru­ko­wa­nie in­te­rak­tyw­ne. Za po­mo­cą tech­no­lo­gii ta­kich jak kod QR, mo­żna po­łączyć wy­dru­ko­wa­ny ma­te­riał z cy­fro­wym świa­tem. Klient ska­nu­jąc kod QR na ulot­ce mo­że być prze­kie­ro­wa­ny na stro­nę in­ter­ne­to­wą fir­my czy obej­rzeć ma­te­riał fil­mo­wy.

Dru­ko­wa­nie z uży­ciem spe­cjal­nych efek­tów mo­że moc­no dzia­łać na zmy­sły klien­ta. Za po­mo­cą spe­cjal­nych tech­nik dru­kar­skich, ta­kich jak la­kier UV, mo­żna stwo­rzyć uni­kal­ne efek­ty, które przy­ci­ągną uwa­gę.

Ka­żda z tych tech­nik ma po­ten­cjał do two­rze­nia uni­kal­nych, atrak­cyj­nych prze­ka­zów mar­ke­tin­go­wych, które mo­gą przy­ci­ągnąć uwa­gę klien­ta i zwi­ęk­szyć sku­tecz­no­ść kam­pa­nii mar­ke­tin­go­wej. Per­so­na­li­za­cja dru­ku po­zwa­la wi­ęc na stwo­rze­nie sil­ne­go, oso­bi­ste­go po­łącze­nia z prze­ka­zem, co mo­że prze­kła­dać się na wi­ęk­szą lo­jal­no­ść i za­an­ga­żo­wa­nie kon­su­men­ta.

Na pod­sta­wie in­for­ma­cji fir­my Ca­non Pol­ska

 Pro­duk­cja: We­bFa­bri­ka 1999–2025 | Kon­takt | Re­gu­la­min | Po­li­ty­ka Pry­wat­no­ści