Najnowsze trendy dotyczące technologii cold stampingu w druku fleksograficznym były tematem warsztatów, jakie zorganizowały firmy PC Print i Mark Andy . Wydarzenie miało miejsce 11 stycznia br. w Centrum Technologicznym Mark Andy w Warszawie. Stało się również okazją do dyskusji na temat branży i jej przyszłości, a także do prezentacji maszyn Mark Andy wyposażonych m.in. w produkowany przez firmę Kurz moduł Distorun, dedykowany tłoczeniu folią na zimno z pozycjonowanym pojedynczym znakiem typu hologram i wyposażony w funkcję oszczędzania zużycia folii. Zarówno prezentacje wygłoszone przez przedstawicieli firm PC Print i L. Kurz jak i pokazy sprzętu Mark Andy spotkały się z dużym zainteresowaniem uczestników.
„Dziękujemy wszystkim gościom, którzy wzięli udział w warsztatach – mówi Lena Chmielewska-Bontron, European Marketing Manager Mark Andy. - Jak się okazuje stały się one okazją do pozyskania wiedzy i wymiany doświadczeń. Były inspirującym spotkaniem, pogłębiającym relacje różnych osób z naszej branży, co jest dla nas szczególnie istotne w kontekście organizacji wydarzeń branżowych. Uczestnicy warsztatów mogli poznać innowacyjne rozwiązania, umożliwiające wytwarzanie bogato uszlachetnianych etykiet o wysokiej wartości dodanej, zgodnych z polityką zrównoważonego rozwoju i przynoszących oszczędności w procesie tłoczenia na zimno. Co więcej, mogli się też przyjrzeć procesom optymalizacji produkcji poligraficznej i efektywnego nimi zarządzania”.
Podczas warsztatów wykorzystana została jedna z maszyn drukujących Mark Andy, stanowiąca stałe wyposażenie jej warszawskiego Centrum Technologicznego. Hybrydowa Digital Series HD, bo o niej mowa, posiada m.in. moduł uszlachetniania Kurz Distorun, który był jednym z punktów odniesienia prowadzonych prezentacji, uwzględniających m.in. aplikacje pojedynczych wzorów pozycjonowanych, aplikacje w trybie oszczędnościowym oraz formy uszlachetniania stosowane w druku cyfrowym (UV Casting, KBP SLIM). „Naszym założeniem było pokazanie innowacyjnych możliwości jakie drzemią w uszlachetnianiu etykiet – mówi Marcin Suchocki, Sales Director w firmie PC Print. – Tym bardziej, że potrzeby w tym zakresie są ogromne. Tematem głównym warsztatów było zastosowanie cold stampingu w druku fleksograficznym, ale okazało się, że zainteresowanie uczestników spotkania znacznie wykraczały poza jego główną tematykę. Najciekawszym dla naszych gości był produkt końcowy, który pokazywał w praktyce możliwości maszyn i technologii. Rynek oczekuje bowiem ciekawych, wysokojakościowych etykiet realizowanych w różnych nakładach, wzbogacających produkt i wyróżniających go na tle konkurencji”.
Z kolei Thomas Lorenz, International Sales Manager Digital Embellishment Solutions w firmie Kurz wystąpił z prezentacją poświęconą rozwiązaniom do cyfrowego uszlachetniania, oferowanym przez tego niemieckiego producenta. Zaprezentowane zostały obszary tego typu aplikacji, mających – jak podkreślał prelegent - na celu uczynienie każdego z produktów unikalnym. W kontekście uszlachetnień cyfrowych dla branży poligraficznej omówione zostały rozwiązania Kurz do hot- i cold stampingu i ich ewolucja począwszy od powstania maszyny DM-Liner w 2014 roku. Obecnie, jak podkreślano, portfolio Kurz w tym zakresie jest niezwykle szerokie i dostosowane do różnych technik druku cyfrowego – tonerowej/elektronik i inkjetowej (przy tej ostatniej stosowany jest transfer na warstwę pośrednią bądź bezpośrednio na podłoże). Na zakończenie Thomas Lorenz zaprezentował plany firmy Kurz dotyczące jej nowych maszyn do cyfrowego uszlachetniania. Część z nich zostanie pokazana podczas zbliżających się targów drupa 2024.
„Jesteśmy przekonani, że to pierwsze, ale nie ostatnie w tym roku spotkanie z naszą firmą zainspiruje inne osoby z branży, by uczestniczyć w naszych kolejnych wydarzeniach. Dla Mark Andy bowiem możliwość wymiany doświadczeń z klientami i partnerami, poznanie ich opinii i oczekiwań są zawsze bardzo cennymi elementami naszej działalności” – podsumowuje Lena Chmielewska-Bontron.
Na podstawie informacji Poligraficznej Agencji Informacyjnej