Naj­now­sze tren­dy w cold stam­pin­gu w dru­ku flek­so­gra­ficz­nym pod­czas warsz­ta­tów Mark An­dy i PC PrintPoprzedni artykuł 

Łukasz Chruśliński - European Sales Manager Mark Andy podczas pokazu maszyny Digital Series HD wyposażonej w moduł Kurz Distorun: Fot.: Mark Andy
Łu­kasz Ch­ru­śli­ński – Eu­ro­pe­an Sa­les Ma­na­ger Mark An­dy pod­czas po­ka­zu ma­szy­ny Di­gi­tal Se­ries HD wy­po­sa­żo­nej w mo­duł Kurz Di­sto­run: Fot.: Mark An­dy
Marcin Suchocki - Sales Director w firmie PC Print zaprezentował jej ofertę uwzględniającą rozwiązania L. Kurz dla branży poligraficznej; Fot.: Mark Andy
Mar­cin Su­choc­ki – Sa­les Di­rec­tor w fir­mie PC Print za­pre­zen­to­wał jej ofer­tę uwzględ­nia­jącą roz­wi­ąza­nia L. Kurz dla bra­nży po­li­gra­ficz­nej; Fot.: Mark An­dy

Naj­now­sze tren­dy do­ty­czące tech­no­lo­gii cold stam­pin­gu w dru­ku flek­so­gra­ficz­nym by­ły te­ma­tem warsz­ta­tów, ja­kie zor­ga­ni­zo­wa­ły fir­my PC Print i Mark An­dy . Wy­da­rze­nie mia­ło miej­sce 11 stycz­nia br. w Cen­trum Tech­no­lo­gicz­nym Mark An­dy w War­sza­wie. Sta­ło się rów­nież oka­zją do dys­ku­sji na te­mat bra­nży i jej przy­szło­ści, a ta­kże do pre­zen­ta­cji ma­szyn Mark An­dy wy­po­sa­żo­nych m.in. w pro­du­ko­wa­ny przez fir­mę Kurz mo­duł Di­sto­run, de­dy­ko­wa­ny tło­cze­niu fo­lią na zim­no z po­zy­cjo­no­wa­nym po­je­dyn­czym zna­kiem ty­pu ho­lo­gram i wy­po­sa­żo­ny w funk­cję oszczędza­nia zu­ży­cia fo­lii. Za­rów­no pre­zen­ta­cje wy­gło­szo­ne przez przed­sta­wi­cie­li firm PC Print i L. Kurz jak i po­ka­zy sprzętu Mark An­dy spo­tka­ły się z du­żym za­in­te­re­so­wa­niem uczest­ni­ków.

„Dzi­ęku­je­my wszyst­kim go­ściom, którzy wzi­ęli udział w warsz­ta­tach – mówi Le­na Ch­mie­lew­ska­-Bon­tron, Eu­ro­pe­an Mar­ke­ting Ma­na­ger Mark An­dy. – Jak się oka­zu­je sta­ły się one oka­zją do po­zy­ska­nia wie­dzy i wy­mia­ny do­świad­czeń. By­ły in­spi­ru­jącym spo­tka­niem, po­głębia­jącym re­la­cje różnych osób z na­szej bra­nży, co jest dla nas szcze­gól­nie istot­ne w kon­te­kście or­ga­ni­za­cji wy­da­rzeń bra­nżo­wych. Uczest­ni­cy warsz­ta­tów mo­gli po­znać in­no­wa­cyj­ne roz­wi­ąza­nia, umo­żli­wia­jące wy­twa­rza­nie bo­ga­to uszla­chet­nia­nych ety­kiet o wy­so­kiej war­to­ści do­da­nej, zgod­nych z po­li­ty­ką zrów­no­wa­żo­ne­go roz­wo­ju i przy­no­szących oszczęd­no­ści w pro­ce­sie tło­cze­nia na zim­no. Co wi­ęcej, mo­gli się też przyj­rzeć pro­ce­som opty­ma­li­za­cji pro­duk­cji po­li­gra­ficz­nej i efek­tyw­ne­go ni­mi za­rządza­nia”.

Pod­czas warsz­ta­tów wy­ko­rzy­sta­na zo­sta­ła jed­na z ma­szyn dru­ku­jących Mark An­dy, sta­no­wi­ąca sta­łe wy­po­sa­że­nie jej war­szaw­skie­go Cen­trum Tech­no­lo­gicz­ne­go. Hy­bry­do­wa Di­gi­tal Se­ries HD, bo o niej mo­wa, po­sia­da m.in. mo­duł uszla­chet­nia­nia Kurz Di­sto­run, który był jed­nym z punk­tów od­nie­sie­nia pro­wa­dzo­nych pre­zen­ta­cji, uwzględ­nia­jących m.in. apli­ka­cje po­je­dyn­czych wzo­rów po­zy­cjo­no­wa­nych, apli­ka­cje w try­bie oszczęd­no­ścio­wym oraz for­my uszla­chet­nia­nia sto­so­wa­ne w dru­ku cy­fro­wym (UV Ca­sting, KBP SLIM). „Na­szym za­ło­że­niem by­ło po­ka­za­nie in­no­wa­cyj­nych mo­żli­wo­ści ja­kie drze­mią w uszla­chet­nia­niu ety­kiet – mówi Mar­cin Su­choc­ki, Sa­les Di­rec­tor w fir­mie PC Print. – Tym bar­dziej, że po­trze­by w tym za­kre­sie są ogrom­ne. Te­ma­tem głów­nym warsz­ta­tów by­ło za­sto­so­wa­nie cold stam­pin­gu w dru­ku flek­so­gra­ficz­nym, ale oka­za­ło się, że za­in­te­re­so­wa­nie uczest­ni­ków spo­tka­nia znacz­nie wy­kra­cza­ły po­za je­go głów­ną te­ma­ty­kę. Naj­cie­kaw­szym dla na­szych go­ści był pro­dukt ko­ńco­wy, który po­ka­zy­wał w prak­ty­ce mo­żli­wo­ści ma­szyn i tech­no­lo­gii. Ry­nek ocze­ku­je bo­wiem cie­ka­wych, wy­so­ko­ja­ko­ścio­wych ety­kiet re­ali­zo­wa­nych w różnych na­kła­dach, wzbo­ga­ca­jących pro­dukt i wy­różnia­jących go na tle kon­ku­ren­cji”.

Część prak­tycz­ną, zwi­ąza­ną z po­ka­za­mi ma­szyn wy­po­sa­żo­nych w mo­duł Di­sto­run, uzu­pe­łnia­ły dwie pre­zen­ta­cje przy­go­to­wa­ne przez przed­sta­wi­cie­li firm PC Print i Kurz. Pierw­szą z nich po­pro­wa­dził Mar­cin Su­choc­ki. Za­po­znał on go­ści z bo­ga­tą ofer­tą tej fir­my, skie­ro­wa­ną do wie­lu bra­nż, nie tyl­ko po­li­gra­ficz­nej, obej­mu­jącą ma­te­ria­ły (fo­lie do uszla­chet­nia­nia), a ta­kże kom­plek­so­we na­rzędzia do ich apli­ko­wa­nia. Z my­ślą o dru­ko­wa­niu ety­kiet szcze­góło­wo przed­sta­wio­ne zo­sta­ły roz­wi­ąza­nia do cold stam­pin­gu, w tym Di­sto­run – de­dy­ko­wa­ne apli­ko­wa­niu po­zy­cjo­no­wa­nych po­je­dyn­czych zna­ków i ci­ągłych de­ko­rów, umo­żli­wia­jące – jak pod­kre­ślał pre­le­gent – efek­tyw­ne kosz­to­wo wy­ko­rzy­sta­nie tech­no­lo­gii tło­cze­nia fo­lią na zim­no. Przed­sta­wio­ne zo­sta­ły głów­ne funk­cje Di­sto­run i ob­sza­ry je­go za­sto­so­wa­nia, a ta­kże ko­rzy­ści dla użyt­kow­ni­ka – za­rów­no eko­no­micz­ne jak i eko­lo­gicz­ne.

Z ko­lei Tho­mas Lo­renz, In­ter­na­tio­nal Sa­les Ma­na­ger Di­gi­tal Em­bel­li­sh­ment So­lu­tions w fir­mie Kurz wy­stąpił z pre­zen­ta­cją po­świ­ęco­ną roz­wi­ąza­niom do cy­fro­we­go uszla­chet­nia­nia, ofe­ro­wa­nym przez te­go nie­miec­kie­go pro­du­cen­ta. Za­pre­zen­to­wa­ne zo­sta­ły ob­sza­ry te­go ty­pu apli­ka­cji, ma­jących – jak pod­kre­ślał pre­le­gent – na ce­lu uczy­nie­nie ka­żde­go z pro­duk­tów uni­kal­nym. W kon­te­kście uszla­chet­nień cy­fro­wych dla bra­nży po­li­gra­ficz­nej omówio­ne zo­sta­ły roz­wi­ąza­nia Kurz do ho­t- i cold stam­pin­gu i ich ewo­lu­cja po­cząw­szy od po­wsta­nia ma­szy­ny DM-Li­ner w 2014 ro­ku. Obec­nie, jak pod­kre­śla­no, port­fo­lio Kurz w tym za­kre­sie jest nie­zwy­kle sze­ro­kie i do­sto­so­wa­ne do różnych tech­nik dru­ku cy­fro­we­go – to­ne­ro­we­j/e­lek­tro­nik i in­kje­to­wej (przy tej ostat­niej sto­so­wa­ny jest trans­fer na war­stwę po­śred­nią bądź bez­po­śred­nio na podło­że). Na za­ko­ńcze­nie Tho­mas Lo­renz za­pre­zen­to­wał pla­ny fir­my Kurz do­ty­czące jej no­wych ma­szyn do cy­fro­we­go uszla­chet­nia­nia. Część z nich zo­sta­nie po­ka­za­na pod­czas zbli­ża­jących się tar­gów dru­pa 2024.

„Je­ste­śmy prze­ko­na­ni, że to pierw­sze, ale nie ostat­nie w tym ro­ku spo­tka­nie z na­szą fir­mą za­in­spi­ru­je in­ne oso­by z bra­nży, by uczest­ni­czyć w na­szych ko­lej­nych wy­da­rze­niach. Dla Mark An­dy bo­wiem mo­żli­wo­ść wy­mia­ny do­świad­czeń z klien­ta­mi i part­ne­ra­mi, po­zna­nie ich opi­nii i ocze­ki­wań są za­wsze bar­dzo cen­ny­mi ele­men­ta­mi na­szej dzia­łal­no­ści” – pod­su­mo­wu­je Le­na Ch­mie­lew­ska­-Bon­tron.

Na pod­sta­wie in­for­ma­cji Po­li­gra­ficz­nej Agen­cji In­for­ma­cyj­nej

 Pro­duk­cja: We­bFa­bri­ka 1999–2025 | Kon­takt | Re­gu­la­min | Po­li­ty­ka Pry­wat­no­ści