Sun Che­mi­cal na tar­gach dru­pa 2024: pre­zen­ta­cja pro­eko­lo­gicz­nych roz­wi­ązań de­dy­ko­wa­nych bra­nży opa­ko­wa­nio­wejPoprzedni artykuł 

Fot.: Sun Chemical
Fot.: Sun Che­mi­cal

Fir­ma Sun Che­mi­cal, po­mi­mo bra­ku wła­sne­go sto­iska, ak­tyw­nie włączy­ła się w różne ini­cja­ty­wy pod­czas za­ko­ńczo­nych nie­daw­no tar­gów dru­pa 2024. Wi­ęk­szo­ść z nich re­ali­zo­wa­ła z klu­czo­wy­mi part­ne­ra­mi bi­zne­so­wy­mi, kon­cen­tru­jąc się na ryn­ku opa­ko­wań. Sun Che­mi­cal sku­pił się na aspek­tach pro­eko­lo­gicz­nych, ba­zu­jąc i czer­pi­ąc ze swo­ich wie­lo­let­nich do­świad­czeń ryn­ko­wych.

Su­sta­ina­ble Pac­ka­ging Show­ro­om

Sun Che­mi­cal był jed­nym ze współor­ga­ni­za­to­rów – ra­zem z fir­ma­mi Co­me­xi Gro­up, COIM Gro­up, Ener­gy Scien­ces Inc. i Wi­koff Co­lor Cor­po­ra­tion – wy­da­rze­nia pod na­zwą Su­sta­ina­ble Pac­ka­ging Show­ro­om. Dy­sku­to­wa­no pod­czas nie­go o naj­now­szych tren­dach w bra­nży opa­ko­wań, z na­ci­skiem na re­ali­za­cję za­sad po­li­ty­ki zrów­no­wa­żo­ne­go roz­wo­ju. Z ra­mie­nia Sun Che­mi­cal wy­stąpił tu Jo­na­than Se­xton – Mar­ke­ting Di­rec­tor, Nar­row Web & Scre­en w fir­mie. W swo­jej pre­zen­ta­cji po­ka­zał jak sku­tecz­nie mo­żna wy­ko­rzy­stać tech­no­lo­gię farb EB (elec­tro be­am) w dru­ku flek­so­gra­ficz­nym i of­f­se­to­wym. Wska­zy­wał, że far­by su­szo­ne wi­ąz­ką EB mo­gą w znacz­nym stop­niu zre­du­ko­wać ilo­ść uży­wa­ne­go roz­pusz­czal­ni­ka, zwi­ęk­sza­jąc tym sa­mym pro­eko­lo­gicz­no­ść ca­łe­go pro­ce­su wy­twór­cze­go i odzy­ski­wal­no­ść pro­du­ko­wa­nych w nim opa­ko­wań.

„Ka­żde te­go ty­pu wy­da­rze­nie – mówi To­masz Do­bro­wol­ski, Bu­si­ness Di­rec­tor Pac­ka­ging Inks w pol­skim od­dzia­le fir­my Sun Che­mi­cal – które jest oka­zją do dys­ku­sji na te­mat te­go, co dzie­je się w bra­nży, kie­run­ków, w ja­kich po­win­ni­śmy wszy­scy – i my i na­si klien­ci – podążać są dla nas szcze­gól­nie wa­żne. Tym ra­zem by­ło po­dob­nie i jak się oka­zu­je te­go ty­pu wy­da­rze­nia przy­no­szą nam cen­ną wie­dzę, którą na­stęp­nie sta­ra­my się wdra­żać w na­sze co­dzien­ne dzia­ła­nia. Je­ste­śmy prze­ko­na­ni, że po­dob­ne re­flek­sje ma­ją uczest­ni­cy ta­kich spo­tkań, a na­sza na nich obec­no­ść de­dy­ko­wa­na jest im wła­śnie i roz­wo­jo­wi ich bi­zne­sów, na czym nam bar­dzo za­le­ży.”

Pa­nel dys­ku­syj­ny #o­ne­BARRIER Pri­me­Cyc­le

Sun Che­mi­cal wzi­ął też udział w pa­ne­lu dys­ku­syj­nym, zor­ga­ni­zo­wa­nym na sto­isku fir­my Bobst. Te­ma­tem prze­wod­nim roz­mo­wy, uwzględ­nia­jącej eks­per­tów re­pre­zen­tu­jących trzech do­staw­ców – Bobst, Dow i Sun Che­mi­cal – by­ło za­sto­so­wa­nie roz­wi­ązań mo­no­ma­te­ria­ło­wych w opa­ko­wa­niach gi­ęt­kich. Ca­ło­ść skła­da­ła się z wy­stąpień przed­sta­wi­cie­li ka­żde­go z part­ne­rów, se­sji py­tań i od­po­wie­dzi oraz se­sji ne­twor­kin­go­wej z udzia­łem eks­per­tów. Klu­czo­wym za­gad­nie­niem, na ja­kim kon­cen­tro­wa­ło się spo­tka­nie, by­ła mak­sy­ma­li­za­cja mo­no­ma­te­ria­łów w no­wo wpro­wa­dza­nych na ry­nek, al­ter­na­tyw­nych i ba­zu­jących na po­li­me­rach opa­ko­wa­niach gi­ęt­kich, z uwzględ­nie­niem wy­so­kie­go i ultrawy­so­kie­go stop­nia ba­rie­ro­wo­ści. Wszyst­ko z my­ślą o zwi­ęk­sze­niu pro­eko­lo­gicz­no­ści pro­du­ko­wa­nych opa­ko­wań, wy­cho­dzących na­prze­ciw ro­snącym po­trze­bom i ocze­ki­wa­niom wła­ści­cie­li ma­rek i kon­su­men­tów. „Po­szu­ki­wa­nie pro­eko­lo­gicz­nych roz­wi­ązań sta­je się obec­nie jed­nym z naj­wa­żniej­szych tren­dów w na­szej (i nie tyl­ko) bra­nży – do­da­je To­masz Do­bro­wol­ski. – Dla­te­go nie mo­gło nas za­brak­nąć na pa­ne­lu dys­ku­syj­nym, na którym mo­gli­śmy za­pre­zen­to­wać wąską część te­go, co ma­my w tym za­kre­sie w swo­jej ofer­cie. Sun Che­mi­cal od lat sta­ra się do­star­czać klien­tów roz­wi­ąza­nia pro­eko­lo­gicz­ne, bo te­go z ko­lei po­szu­ku­ją ich klien­ci. Ge­ne­ral­nie świat zmie­rza w tym kie­run­ku, wi­ęc chęt­nie dzie­li­my się na­szą wie­dzą i do­świad­cze­niem na te­go ty­pu pa­ne­la­ch”.

Pre­zen­ta­cje na sto­isku fir­my So­ma

Mi­chel Van­hems – Func­tio­nal Co­atings Pro­duct Ma­na­ger EMEA w fir­mie Sun Che­mi­cal, był jed­nym z pre­le­gen­tów pod­czas pre­zen­ta­cji „na ży­wo”, zor­ga­ni­zo­wa­nych przez fir­mę So­ma – pro­du­cen­ta ma­szyn flek­so­gra­ficz­nych i wie­lo­let­nie­go part­ne­ra bi­zne­so­we­go Sun Che­mi­cal – na jej sto­isku pod­czas tar­gów dru­pa. Przed­sta­wił on za­le­ty po­włok funk­cjo­nal­nych i in­nych in­no­wa­cyj­nych roz­wi­ązań, znaj­du­jących za­sto­so­wa­nie w opa­ko­wa­niach. Ma­te­ria­ły Sun Che­mi­cal zna­la­zły za­sto­so­wa­nie m.in. w pra­cu­jącej na sto­isku ma­szynie Op­ti­ma², uwzględ­nia­jącej licz­ne „in­te­li­gent­ne” roz­wi­ąza­nia au­to­ma­ty­zu­jące pro­duk­cję.
„Mo­żli­wo­ść pre­zen­ta­cji na­szych roz­wi­ązań bez­po­śred­nio na ma­szy­nie w pro­duk­cji to ko­lej­ne do­świad­cze­nie, które so­bie bar­dzo ce­ni­my – pod­kre­śla To­masz Do­bro­wol­ski. – War­to pod­kre­ślić, że często – je­śli so­bie te­go ży­czą na­si klien­ci – wła­śnie ta­kie pre­zen­ta­cje przy­go­to­wu­je­my dla nich i cie­szą się one du­żą apro­ba­tą stąd na­sza obec­no­ść na sto­isku na­sze­go wie­lo­let­nie­go part­ne­ra”.

Na­gro­dy FTA Eu­ro­pe Dia­mond Awards 2024

Jed­nym z wy­da­rzeń to­wa­rzy­szących tar­gom dru­pa 2024 był kon­kurs zor­ga­ni­zo­wa­ny przez sto­wa­rzy­sze­nie FTA Eu­ro­pe. W ra­mach je­go te­go­rocz­nej od­sło­ny wy­różnio­no naj­lep­sze pro­duk­ty w bra­nży flek­so­gra­ficz­nej, ja­kie po­ja­wi­ły się na ryn­ku w ostat­nim cza­sie. Sun Che­mi­cal zna­la­zł się wśród spon­so­rów te­go wy­da­rze­nia.

To­masz Do­bro­wol­ski pod­su­mo­wu­je: „Jak wi­dać, mi­mo bra­ku wła­sne­go sto­iska, na­sza fir­ma w zna­czący spo­sób za­ak­cen­to­wa­ła swo­ją obec­no­ść pod­czas tar­gów dru­pa 2024 – naj­wa­żniej­sze­go w tym ro­ku wy­da­rze­nia skie­ro­wa­ne­go do sze­ro­ko ro­zu­mia­ne­go ryn­ku po­li­gra­ficz­ne­go. Wie­lu wy­staw­ców pre­zen­to­wa­ło tu swo­je roz­wi­ąza­nia opa­ko­wa­nio­we – trend ten był bar­dzo wy­ra­źny. Ja­ko wio­dący do­staw­ca farb, la­kie­rów i in­nych ma­te­ria­łów eks­plo­ata­cyj­nych dla tej części ryn­ku, rów­nież wy­bra­li­śmy ten ob­szar. Tar­gi sta­ły się też oka­zją do licz­nych spo­tkań z na­szy­mi klien­ta­mi i part­ne­ra­mi bi­zne­so­wy­mi, co szcze­gól­nie so­bie ce­ni­my. Mi­łym, pol­skim ak­cen­tem by­ła pre­zen­ta­cja 10. edy­cji ra­por­tu „Ry­nek po­li­gra­ficz­ny i opa­ko­wań z na­dru­kiem w Pol­sce”, obra­zu­jąca si­łę ro­dzi­mej bra­nży po­li­gra­ficz­nej, ta­kże w kon­te­kście usług re­ali­zo­wa­nych na eks­por­t”.

Na pod­sta­wie in­for­ma­cji Po­li­gra­ficz­nej Agen­cji In­for­ma­cyj­nej

 Pro­duk­cja: We­bFa­bri­ka 1999–2025 | Kon­takt | Re­gu­la­min | Po­li­ty­ka Pry­wat­no­ści