Sun Che­mi­cal wpro­wa­dza do­pła­ty trans­por­to­we w obli­czu kry­zy­su w re­gio­nie Mo­rza Czer­wo­ne­goPoprzedni artykuł 

Sun Che­mi­cal po­in­for­mo­wał o se­lek­tyw­nym wpro­wa­dze­niu – w ska­li glo­bal­nej – do­płat trans­por­to­wych, zwi­ąza­nych z kry­zy­sem w re­gio­nie Mo­rza Czer­wo­ne­go. Fir­ma uza­sad­nia je nie­sta­bil­no­ścią geo­po­li­tycz­ną w tej części świa­ta, w wy­ni­ku której – od li­sto­pa­da ub.r. – trans­port mor­ski przez Ka­nał Su­eski i Mo­rze Czer­wo­ne jest po­wa­żnie utrud­nio­ny.

Bio­rąc pod uwa­gę, że dro­gę tę prze­by­wa ok. 30% ca­łe­go han­dlu kon­te­ne­ro­we­go od­by­wa­jące­go się dro­gą mor­ską, wie­le trans­por­tów od­no­to­wu­je opóźnie­nia, in­ne z ko­lei są kie­ro­wa­ne na al­ter­na­tyw­ną tra­sę wo­kół Przy­ląd­ka No­wej Na­dziei. Ta dru­ga opcja wi­ąże się ze zna­czącym wy­dłu­że­niem dy­stan­su po­ko­ny­wa­ne­go przez kon­te­ne­row­ce, a tym sa­mym – z do­dat­ko­wy­mi kosz­ta­mi i cza­sem. Z uwa­gi na po­wy­ższe od­no­to­wy­wa­ny jest jed­no­cze­śnie wzrost po­py­tu na trans­port dro­gą lot­ni­czą.

Fir­ma do­da­je, że trans­por­ty z Chin, In­dii i in­nych kra­jów Da­le­kie­go Wscho­du do­ty­ka­ją obec­nie licz­ne pro­ble­my, wy­ni­ka­jące ze zwi­ęk­szo­nych środ­ków bez­pie­cze­ństwa, opóźnień w do­sta­wach, ro­ta­cji kon­te­ne­rów, a ta­kże za­to­rów w por­tach. To – jak wska­zu­je Sun Che­mi­cal – po­wo­du­je wy­dłu­że­nie podróży stat­ków o co naj­mniej 20 dni w ka­żdą stro­nę. W kon­te­kście pod­pi­sa­nych umów już mu­sia­no się w zwi­ąz­ku z tym od­wo­łać do za­pi­sów o dzia­ła­niu sił wy­ższych (tzw. for­ce ma­jeu­res). Jed­nak zda­niem fir­my utrzy­mu­jąca się trud­na sy­tu­acja w re­gio­nie Mo­rza Czer­wo­ne­go po­wo­du­je też znacz­ny wzrost kosz­tów, a w nie­da­le­kiej przy­szło­ści mo­że mieć wpływ na do­stęp­no­ść ba­zy su­row­co­wej.

Dzia­ła­jąc w spo­sób pro­ak­tyw­ny wo­bec ww. zja­wisk, Sun Che­mi­cal – we współpra­cy z sie­cią swo­ich part­ne­rów – sta­le mo­ni­to­ru­je roz­wój sy­tu­acji w tym re­gio­nie świa­ta. Fir­ma w spo­sób prio­ry­te­to­wy trak­tu­je za­pew­nie­nie klien­tom ci­ągło­ści do­staw wy­so­kiej ja­ko­ści pro­duk­tów i usług. W świe­tle dy­na­mi­ki oma­wia­ne­go kry­zy­su, fir­ma po­dej­mu­je też nie­zbęd­ne kro­ki ma­jące za­bez­pie­czyć do­stęp­no­ść su­row­ców i mi­ni­ma­li­za­cję opóźnień w trans­por­cie.

Kie­row­nic­two Sun Che­mi­cal pod­kre­śla jej nie­ustan­ne dąże­nia do zneu­tra­li­zo­wa­nia wzro­stu kosz­tów wszędzie tam gdzie to mo­żli­we. Jed­nak, wo­bec na­głe­go wzro­stu pre­sji ce­no­wej zwi­ąza­nej z kosz­ta­mi frach­to­wy­mi, fir­ma zo­sta­ła zmu­szo­na do wpro­wa­dza­nia do­płat trans­por­to­wych. Sun Che­mi­cal będzie o nich in­for­mo­wał klien­tów bez­po­śred­nio, pod­kre­ślając swo­je przy­wi­ąza­nie do za­sad trans­pa­rent­no­ści współpra­cy i chęci po­do­ła­nia wy­zwa­niom, ja­kie po­ja­wi­ły się w zwi­ąz­ku z kry­zy­sem w re­gio­nie Mo­rza Czer­wo­ne­go. Fir­ma pod­kre­śla, że to stra­te­gicz­ne po­de­jście ma za­gwa­ran­to­wać ci­ągło­ść w do­star­cza­niu nie­za­wod­nych i in­no­wa­cyj­nych roz­wi­ązań jej klien­tom, rów­nież w obli­czu obec­nych za­kłóceń w glo­bal­nym ła­ńcu­chu do­staw.

Na pod­sta­wie in­for­ma­cji Po­li­gra­ficz­nej Agen­cji In­for­ma­cyj­nej
Pho­to by Ian Tay­lor on Un­splash

 Pro­duk­cja: We­bFa­bri­ka 1999–2025 | Kon­takt | Re­gu­la­min | Po­li­ty­ka Pry­wat­no­ści