El­l­co Eti­kett in­sta­lu­je pierw­szą ma­szy­nę Mark An­dy Di­gi­tal Se­ries HD w Nor­we­giiPoprzedni artykuł 

Christian Egedius (Ellco), Joakim Marcusson (Convertec) i Phil Baldwin (Mark Andy) przy pierwszej maszynie Digital Series HD na rynku norweskim; Fot.: Mark Andy
Ch­ri­stian Ege­dius (El­l­co), Jo­akim Mar­cus­son (Co­nver­tec) i Phil Bal­dwin (Mark An­dy) przy pierw­szej ma­szy­nie Di­gi­tal Se­ries HD na ryn­ku nor­we­skim; Fot.: Mark An­dy

El­l­co Eti­kett – zna­cząca i nie­za­le­żna dru­kar­nia ety­kie­to­wa z Nor­we­gii – za­in­sta­lo­wa­ła w swo­im za­kła­dzie w Gjel­le­råsen (k. Oslo) no­wą ma­szy­nę dru­ku­jącą Mark An­dy Di­gi­tal Se­ries HD. To hy­bry­do­we roz­wi­ąza­nie, uwzględ­nia­jące tech­ni­ki flek­so­gra­ficz­ną i in­kje­to­wą, za­stąpi­ło tu dwa urządze­nia to­ne­ro­we, za­pew­nia­jąc – jak pod­kre­śla kie­row­nic­two fir­my – wi­ęk­szą ela­stycz­no­ść i wy­daj­no­ść pro­duk­cji. Od­da­na do użyt­ku pod ko­niec ubie­głe­go ro­ku, no­wa ma­szy­na ob­słu­gu­je wstęgę o sze­ro­ko­ści 330 m i jest wy­po­sa­żo­na w mo­duł cy­fro­wy, dru­ku­jący w try­bie CMYK z do­dat­ko­wą bie­lą, które­mu to­wa­rzy­szą dwa ze­spo­ły flek­so­gra­ficz­ne (przed i za mo­dułem), wy­ko­rzy­sty­wa­ne do apli­ko­wa­nia pri­me­ra i la­kie­ro­wa­nia.

El­l­co Eti­lett to wie­lo­let­ni klient i użyt­kow­nik roz­wi­ązań Mark An­dy – pierw­sza z ma­szyn flek­so­gra­ficz­nych Per­for­man­ce Se­ries P7 roz­po­częła tu pra­cę już w 2010 ro­ku. Dzi­ęki bo­ga­te­mu par­ko­wi sprzęto­we­mu fir­ma mo­że za­ofe­ro­wać licz­ne opcje w za­kre­sie dru­ko­wa­nia i uszla­chet­nia­nia, wy­kra­cza­jące – jak nadmie­nia jej kie­row­nic­two – po­za ofer­tę wi­ęk­szo­ści dru­ka­rń ety­kie­to­wych. W roz­mo­wach z klien­ta­mi pod­kre­śla­na jest też kom­pa­ty­bil­no­ść Di­gi­tal Se­ries HD z se­rią Per­for­man­ce Se­ries P7. Zbu­do­wa­na jest na tej sa­mej plat­for­mie ser­wo i mo­żna w niej wy­ko­rzy­stać ca­łe oprzy­rządo­wa­nie zna­ne z ma­szyn flek­so­gra­ficz­nych Mark An­dy. Co wi­ęcej, dwa ze­spo­ły flek­so­gra­ficz­ne sta­no­wi­ące jej in­te­gral­ne części po­cho­dzą z naj­now­szej ge­ne­ra­cji ma­szyny Per­for­man­ce Se­ries P7.

Mówi Ch­ri­stian Ege­dius, CEO fir­my El­l­co: „Per­for­man­ce Se­ries P7 jest ide­al­na przy re­ali­za­cji wy­so­kich na­kła­dów. Mo­żli­wo­ść wy­ko­rzy­sta­nia zna­nych z niej na­rzędzi w Di­gi­tal Se­ries HD, wraz z opcja­mi ofe­ro­wa­ny­mi przez po­łączo­ne tech­ni­ki in­kje­to­wą i flek­so­gra­ficz­ną, skło­ni­ły nas do in­we­sty­cji w hy­bry­dę. Per­for­man­ce Se­ries P7 oka­za­ła się nie­za­wod­ną i zy­skow­ną ma­szy­ną, wi­ęc te­go sa­me­go ocze­ku­je­my od Di­gi­tal Se­ries HD”. W po­rów­na­niu z do­tych­czas wy­ko­rzy­sty­wa­ny­mi urządze­nia­mi to­ne­ro­wy­mi (z których jed­no zo­sta­ło już sprze­da­ne), Ch­ri­stian Ege­dius li­czy na wi­ęk­szą ela­stycz­no­ść ma­szy­ny hy­bry­do­wej, jak też na zna­czącą po­pra­wę re­al­ne­go cza­su wy­ko­rzy­sta­nia ma­szy­ny. „Po uru­cho­mie­niu Di­gi­tal Se­ries HD prze­pływ prac dru­ko­wa­nych cy­fro­wo zna­cząco się uspraw­nił – mówi. – Mo­że­my też bez­pro­ble­mo­wo ob­słu­gi­wać węższe zwo­je, je­dy­nie w mi­ni­mal­nym stop­niu je ko­ry­gu­jąc. To ko­lej­na prze­wa­ga nad tech­ni­ką to­ne­ro­wą, za­pew­nia­jąca wy­ższą ela­stycz­no­ść w dzia­ła­niu”.

Di­gi­tal Se­ries HD to ma­szy­na ofe­ru­jąca roz­dziel­czo­ść 1200 dpi, wy­po­sa­żo­na w pół- i w pe­łni ro­ta­cyj­ną sztan­cę, pra­cu­jąca z pręd­ko­ścią 73 m/min. (ta­kże z za­sto­so­wa­niem bie­li kry­jącej). Jej mo­du­ło­wy de­sign i kon­struk­cja po­zwa­la­ją na roz­bu­do­wę na­wet do wer­sji 8-ko­lo­ro­wej (CMYK + W + OGV). Z ko­lei plat­for­ma, zna­na z se­rii flek­so­gra­ficz­nej Per­for­man­ce Se­ries, mo­że zo­stać skon­fi­gu­ro­wa­na z my­ślą o różnych opcjach wy­ka­ńcza­nia i uszla­chet­nia­nia.

Jak pod­kre­śla Ch­ri­stian Ege­dius, no­wa ma­szy­na Di­gi­tal Se­ries HD sta­ła się szyb­ko ulu­bie­ni­cą ope­ra­to­rów, z których je­den wcze­śniej pra­co­wał na in­nym urządze­niu in­kje­to­wym, dru­gi zaś miał do czy­nie­nia z tech­ni­ką to­ne­ro­wą. „W pe­łni ko­rzy­sta­my z jej po­ten­cja­łu – mówi – i pręd­ko­ści mak­sy­mal­nej 73 m/min., która jest co naj­mniej dwu­krot­nie wi­ęk­sza niż osi­ąga­na wcze­śniej w urządze­niach to­ne­ro­wy­ch”.

Jo­akim Mar­cus­son, Sa­les Ma­na­ger w fir­mie Co­nver­tec, będącej dys­try­bu­to­rem roz­wi­ązań Mark An­dy na ryn­ku skan­dy­naw­skim, do­da­je: „El­l­co Eti­kett zy­ska­ła re­pu­ta­cję z uwa­gi na wy­so­ką ja­ko­ść ofe­ro­wa­nych prac i pro­klienc­kie po­de­jście. Ela­stycz­no­ść pro­duk­cji za­pew­nia­na przez hy­bry­do­wą ma­szy­nę Di­gi­tal Se­ries HD jesz­cze bar­dziej zwi­ęk­szy jej po­ten­cjał i po­zwo­li na ob­słu­gę sze­ro­kiej ga­my zle­ceń o zróżni­co­wa­nych na­kła­dach, przy naj­wy­ższej wy­daj­no­ści”.

W re­ali­za­cji prac wy­ko­ny­wa­nych przez El­l­co z uży­ciem trud­nych w obrób­ce pa­pie­rów struk­tu­ral­nych po­moc­na oka­za­ła się mo­żli­wo­ść re­gu­la­cji usta­wień lam­py pin­ning na po­szcze­gól­nych ko­lo­rach. Co wi­ęcej, zda­niem kie­row­nic­twa fir­my, urządze­nie ofe­ru­je – w po­rów­na­niu z ma­szy­na­mi to­ne­ro­wy­mi – lep­szą spój­no­ść ko­lo­ry­stycz­ną w ca­łym na­kła­dzie. „Ostat­nia wy­dru­ko­wa­na ety­kie­ta jest tak sa­mo do­bra jak pierw­sza, nie­za­le­żnie od licz­by wy­ko­ny­wa­nych od­bi­tek. A war­to pod­kre­ślić, że dru­ku­je­my je z pręd­ko­ścią 70 m/min. a nie 20 m/min. To naj­le­piej obra­zu­je prze­wa­gę, ja­ką nam za­pew­nia to urządze­nie” – mówi Ch­ri­stian Ege­dius.

El­l­co Eti­kett to fir­ma za­ło­żo­na w 1985 r., za­trud­nia­jąca obec­nie 26 osób. Re­pu­ta­cję zy­ska­ła pro­du­ku­jąc mi­lio­ny wy­so­kiej ja­ko­ści ety­kiet rocz­nie dla różnych bra­nż – elek­tro­tech­nicz­nej, che­micz­nej, lo­gi­stycz­nej, far­ma­ceu­tycz­nej, zdro­wot­nej, ko­sme­tycz­nej i bez­pie­cze­ństwa. Są one wy­twa­rza­ne z udzia­łem różnych podło­ży – od pa­pie­ru i tek­tu­ry po fo­lię, me­tal i tek­sty­lia. El­l­co Eti­kett by­ła pierw­szą fir­mą w Nor­we­gii spe­cja­li­zu­jącą się w pro­duk­cji ety­kiet, która w 2018 r. uzy­ska­ła cer­ty­fi­kat ISO za­rów­no w za­kre­sie ja­ko­ści, jak i ochro­ny śro­do­wi­ska. Jak pod­kre­śla jej kie­row­nic­two, prio­ry­te­tem by­ło tu od za­wsze za­pew­nie­nie klien­tom sze­ro­kich mo­żli­wo­ści w za­kre­sie pro­duk­cji ety­kiet. Obec­nie zo­sta­ły one roz­bu­do­wa­ne dzi­ęki pierw­szej na ryn­ku nor­we­skim ma­szy­nie hy­bry­do­wej.

Na pod­sta­wie in­for­ma­cji Po­li­gra­ficz­nej Agen­cji In­for­ma­cyj­nej

 Pro­duk­cja: We­bFa­bri­ka 1999–2025 | Kon­takt | Re­gu­la­min | Po­li­ty­ka Pry­wat­no­ści