Re­ma­Days War­saw 2024: roz­wi­ąza­nia Sun Che­mi­cal do dru­ku cy­fro­we­go na sto­isku fir­my AtlerPoprzedni artykuł 

Od lewej: Krzysztof Ostrowski (Sun Chemical), Luiza Pałaszewska i Rafał Baranowski (oboje Atler).
Od le­wej: Krzysz­tof Ostrow­ski (Sun Che­mi­cal), Lu­iza Pa­ła­szew­ska i Ra­fał Ba­ra­now­ski (obo­je Atler).

Atler to pol­ski przed­sta­wi­ciel wie­lu glo­bal­nych ma­rek z seg­men­tu cy­fro­we­go dru­ku wiel­ko­for­ma­to­we­go. Je­go ofer­ta obej­mu­je m.in. atra­men­ty Sun Che­mi­cal, de­dy­ko­wa­ne pro­duk­cji w różnych tech­no­lo­giach: sol­wen­to­wej, UV czy sub­li­ma­cyj­nej. Ro­zwi­ąza­nia te by­ły wspól­nie pro­mo­wa­ne przez obie fir­my pod­czas od­by­wa­jących się nie­daw­no tar­gów Re­ma­Days War­saw 2024.

Sto­isko fir­my Atler by­ło jed­nym z naj­wi­ęk­szych w ha­li F, gro­ma­dząc set­ki go­ści z ca­łe­go świa­ta. Ich uwa­gę przy­ci­ąga­ły licz­ne ma­szy­ny, w tym urządze­nia Ro­land i Liyu, wy­ko­rzy­stu­jące atra­men­ty Sun Che­mi­cal. W tych pierw­szych znaj­du­ją za­sto­so­wa­nie spe­cjal­nie opra­co­wa­ne – na wy­łącz­ne po­trze­by fir­my Atler – atra­men­ty eko­sol­wen­to­we Stre­am­li­ne ATR, w tym de­dy­ko­wa­na no­wym plo­te­rom Ro­land se­ria Stre­am­li­ne ATR ER. Z ko­lei ma­szy­na ro­lo­wa UV mar­ki Liyu wy­ko­rzy­sty­wa­ła atra­men­ty se­rii UV804. W pro­mo­wa­nej ofer­cie nie za­bra­kło też farb sub­li­ma­cyj­nych do tek­sty­li­ów.

„Udział w tar­gach Re­ma­Days War­saw 2024 trak­tu­je­my w ka­te­go­riach du­że­go suk­ce­su – mówi Ra­fał Ba­ra­now­ski, dy­rek­tor za­rządza­jący w fir­mie Atler. – Za­in­te­re­so­wa­nie na­szą ofer­tą by­ło bar­dzo du­że, co świad­czy o nie­słab­nącej po­pu­lar­no­ści dru­ku cy­fro­we­go, ta­kże wiel­ko­for­ma­to­we­go. Na na­szym sto­isku by­li obec­ni rów­nież na­si part­ne­rzy bi­zne­so­wi, w tym przed­sta­wi­cie­le fir­my Sun Che­mi­cal, której atra­men­ty z se­rii Stre­am­li­ne ATR od wie­lu lat znaj­du­ją się w na­szej ofer­cie. Na­si klien­ci bar­dzo so­bie ce­nią ich ja­ko­ść i wy­daj­no­ść, wi­ęc cie­szy­my się, że „za­si­la­ją” one ko­lej­ne, suk­ce­syw­nie po­ja­wia­jące się w na­szej ofer­cie ma­szy­ny. Część z nich mo­żna by­ło zo­ba­czyć w ak­cji pod­czas tar­gów – jed­na z nich mia­ła na Re­mie swo­ją świa­to­wą pre­mie­rę”.

Krzysz­tof Ostrow­ski, od­po­wie­dzial­ny za seg­ment dru­ku cy­fro­we­go w pol­skim od­dzia­le Sun Che­mi­cal do­da­je: „Bar­dzo dzi­ęku­je­my fir­mie Atler za wspól­ne pro­mo­wa­nie roz­wi­ązań z na­szej ofer­ty i za pre­zen­ta­cję urządzeń, w których znaj­du­ją one za­sto­so­wa­nie. Po­ka­zy „na ży­wo” to esen­cja ka­żdej im­pre­zy tar­go­wej, gdyż przy­ci­ąga­ją uwa­gę zwie­dza­jących i da­ją mo­żli­wo­ść za­pre­zen­to­wa­nia różnych apli­ka­cji. Ich ja­ko­ść wy­ni­ka m.in. z wy­ko­rzy­sty­wa­nych ma­te­ria­łów eks­plo­ata­cyj­nych, o czym mo­gli prze­ko­nać się zwie­dza­jący sto­isko fir­my Atler. Z na­szej stro­ny pro­mo­wa­ne by­ły nie tyl­ko sa­me atra­men­ty, ale też sys­te­my ich do­zo­wa­nia (za po­mo­cą wor­ków po­uch bądź kar­tri­dży)”.

Stre­am­li­ne ATR i ATR ER – wy­łącz­nie w ofer­cie fir­my Atler

Se­ria atra­men­tów Stre­am­li­ne ATR (w tym naj­now­sze – Stre­am­li­ne ATR ER) opra­co­wa­na zo­sta­ła przez Sun Che­mi­cal z my­ślą o plo­te­rach Ro­land, których dys­try­bu­to­rem od wie­lu lat po­zo­sta­je Atler. „Są to atra­men­ty o wy­so­kiej pig­men­ta­cji i ni­skiej za­pa­cho­wo­ści, de­dy­ko­wa­ne wszyst­kim plo­te­rom Ro­land wy­po­sa­żo­nym w gło­wi­ce Ep­son DX 6/7 – mówi Krzysz­tof Ostrow­ski. – Ofe­ro­wa­ne są w sied­miu wa­rian­tach ko­lo­ry­stycz­nych (CMYK, Lc, Lm, Lk) i po­sia­da­ją sze­reg za­let, z których war­to wy­mie­nić m.in. brak ni­klu w atra­men­cie żółtym, brak roz­pusz­czal­ni­ka GBL, zwi­ęk­szo­ną od­por­no­ść che­micz­ną (co czy­ni je ide­al­ny­mi np. do za­dru­ko­wy­wa­nia fo­lii apli­ko­wa­nych na sa­mo­cho­dy) oraz ni­ski po­ziom emi­sji, dzi­ęki cze­mu na­da­ją się do za­sto­so­wań we­wnętrz­ny­ch”. Ta ostat­nia ich ce­cha zo­sta­ła po­twier­dzo­na pre­sti­żo­wym cer­ty­fi­ka­tem śro­do­wi­sko­wym Gre­en­gu­ard Gold.

Jak do­da­je Ra­fał Ba­ra­now­ski, Stre­am­li­ne ATR to uza­sad­nio­na eko­no­micz­nie i nie od­bie­ga­jąca pod względem ja­ko­ści czy wy­daj­no­ści od ory­gi­na­łów al­ter­na­ty­wa dla sto­so­wa­nych w ma­szy­nach Ro­land atra­men­tów Eco Sol Max 2. Stre­am­li­ne ATR to se­ria atra­men­tów eko­sol­wen­to­wych do dru­ku wiel­ko­for­ma­to­we­go, znaj­du­jąca za­sto­so­wa­nie przy pro­duk­cji różnych no­śni­ków m.in. fo­lii wi­ny­lo­wych ty­pu bac­klit i fron­tlit, ban­ne­rów, pa­pie­rów blu­eback oraz sia­tek.

No­wo­ścią za­pre­zen­to­wa­ną pod­czas tar­gów Re­ma­Days War­saw by­ła se­ria Stre­am­li­ne ATR ER, prze­zna­czo­na do no­wych plo­te­rów eko­sol­wen­to­wych mar­ki Ro­land, rów­nież po­ka­zy­wa­nych na sto­isku – Ro­land ER 642 i Ro­land ER 641. „W przy­pad­ku dru­gie­go z nich by­ła to je­go pre­mie­ro­wa pu­blicz­na pre­zen­ta­cja i od ra­zu z na­szy­mi atra­men­ta­mi, co nas bar­dzo cie­szy – kon­ty­nu­uje Krzysz­tof Ostrow­ski. – Do­zo­wa­ne by­ły tu z kar­tri­dży, na­to­miast w przy­pad­ku Ro­land ER 642 od­ga­zo­wa­ne atra­men­ty by­ły po­da­wa­ne z 2-li­tro­wych wor­ków ty­pu po­uch z sys­te­mu Any­CISS, za­in­sta­lo­wa­ne­go bez­po­śred­nio na ma­szy­nie. Ta­kie roz­wi­ąza­nie gwa­ran­tu­je opty­mal­ny prze­pływ atra­men­tu, wy­so­ki kom­fort użyt­ko­wa­nia plo­te­ra, ni­skie stra­ty ma­te­ria­ło­we, a ta­kże po­zwa­la ogra­ni­czyć pla­sti­ko­we opa­ko­wa­nia do mi­ni­mum. Ten ostat­ni aspekt wpi­su­je się w na­szą po­li­ty­kę zrów­no­wa­żo­ne­go roz­wo­ju, którą pro­mu­je­my ta­kże w kon­te­kście współpra­cy z part­ne­ra­mi i klien­ta­mi”.

Ra­fał Ba­ra­now­ski do­da­je: „Mi­ło nam, że świa­to­wa pre­mie­ra ma­szy­ny ER 641 od­by­ła się wła­śnie pod­czas Re­ma­Days War­saw na na­szym sto­isku. Plo­ter, po­dob­nie jak dru­ga no­wo­ść z ofer­ty fir­my Ro­land za­si­la­na atra­men­ta­mi Sun Che­mi­cal – mo­del ER 642, cie­szył się du­żym za­in­te­re­so­wa­niem zwie­dza­jących i ma­my na­dzie­ję, że już wkrót­ce znaj­dzie on użyt­kow­ni­ków w na­szym kra­ju”.

No­wo­ści w za­kre­sie farb UV

In­ną „gwiaz­dą” sto­iska fir­my Atler, pre­zen­to­wa­ną pod­czas tar­gów Re­ma­Days War­saw i za­si­la­ną atra­men­ta­mi Sun Che­mi­cal, był wiel­ko­for­ma­to­wy plo­ter UV mar­ki Liyu Pla­ti­num PCT. W je­go przy­pad­ku zna­la­zły za­sto­so­wa­nie atra­men­ty se­rii UV804 (jed­nej z trzech li­nii pro­duk­to­wych Sun Che­mi­cal, de­dy­ko­wa­nych pro­duk­cji UV w tech­no­lo­gii cy­fro­wej). Mo­gą być one wy­ko­rzy­sty­wa­ne przy za­dru­ko­wy­wa­niu różno­rod­nych podło­ży sztyw­nych i gi­ęt­kich. „Wa­riant ma­szy­ny po­ka­zy­wa­nej na sto­isku uwzględ­niał tryb rol­l-to­-roll, nie­mniej re­cep­tu­ra atra­men­tów UV804 po­zwa­la na ich sto­so­wa­nie ta­kże do nie­zwy­kle trud­nych, wy­ma­ga­jących sub­stra­tów za­dru­ko­wy­wa­nych w try­bach pła­skim bądź hy­bry­do­wy­m” – mówi Krzysz­tof Ostrow­ski. Ko­lej­na se­ria z ofer­ty Sun Che­mi­cal – UV902 zo­sta­ła stwo­rzo­na z my­ślą o ma­szy­nach Liyu pra­cu­jących w try­bie rol­l-to­-roll; de­dy­ko­wa­na jest wy­so­ko­na­kła­do­wym zle­ce­niom re­ali­zo­wa­nym na różnych podło­żach gi­ęt­kich.

Ofer­tę fir­my w ob­sza­rze cy­fro­we­go dru­ku sol­wen­to­we­go uzu­pe­łnia se­ria TVL2, prze­zna­czo­na do ma­szyn Ro­land Tru­eVIS. Uw­zględ­nia dzie­wi­ęć wa­rian­tów ko­lo­ry­stycz­nych, w tym no­we atra­men­ty: po­ma­ra­ńczo­wy i zie­lo­ny. Do­stęp­ne są one w eko­no­micz­nych wor­kach ty­pu po­uch o po­jem­no­ści 500 ml. „Tu rów­nież war­to pod­kre­ślić ich śro­do­wi­sko­we za­le­ty – atra­men­ty Stre­am­li­ne TVL2 po­sia­da­ją cer­ty­fi­kat GREENGUARD Gold i są wol­ne od roz­pusz­czal­ni­ków ty­pu GBL” – mówi Krzysz­tof Ostrow­ski.

„Cy­fra trzy­ma się do­brze”

„Tar­gi Re­ma­Days War­saw 2024, przy­naj­mniej w pa­wi­lo­nie, w którym znaj­do­wa­ło się sto­isko na­sze­go part­ne­ra – fir­my Atler, zo­sta­ły zdo­mi­no­wa­ne przez do­staw­ców roz­wi­ązań do dru­ku cy­fro­we­go, za­rów­no ma­ło- jak i wiel­ko­for­ma­to­we­go. To po­ka­zu­je sta­le ro­snące zna­cze­nie tej tech­no­lo­gii i jej ela­stycz­no­ść oraz wszech­stron­no­ść, tak wa­żne wo­bec obec­nych tren­dów ryn­ko­wych np. spa­da­jących na­kła­dów czy per­so­na­li­za­cji prac. Co­raz wi­ęcej zle­ce­nio­daw­ców, jak rów­nież klien­tów zwra­ca też uwa­gę na aspek­ty eko­lo­gicz­ne – na ten ele­ment nie­zwy­kle szcze­gól­nie zwra­camy uwa­gę przy re­cep­tu­ro­wa­niu, ale też pa­ko­wa­niu czy do­zo­wa­niu na­szych farb, atra­men­tów i in­nych ma­te­ria­łów eks­plo­ata­cyj­nych. Eko­lo­gia, ale też bez­pie­cze­ństwo dla użyt­kow­ni­ka, jest wa­żne rów­nież w przy­pad­ku farb do tek­sty­li­ów, które znaj­du­ją się w na­szej ofer­cie” – mówi Krzysz­tof Ostrow­ski.

Far­by sub­li­ma­cyj­ne to trze­ci, wa­żny ry­nek dru­ku cy­fro­we­go, na ja­kim dzia­ła Sun Che­mi­cal. „Tek­sty­lia za­dru­ko­wy­wa­ne w tech­no­lo­gii cy­fro­wej mo­żna spo­tkać już na ka­żdym kro­ku – mówi Krzysz­tof Ostrow­ski. – Stąd też zna­la­zło się ta­kże miej­sce dla atra­men­tów im de­dy­ko­wa­nych pod­czas tar­go­wych pre­zen­ta­cji. Na­sza ofer­ta dla te­go seg­men­tu zo­sta­ła zna­cząco roz­bu­do­wa­na dzi­ęki nie­daw­ne­mu prze­jęciu fir­my Sen­sient Ima­ging Tech­no­lo­gies i jej port­fo­lio pro­duk­to­we­go. Obec­nie ma­my tu za­tem różne pro­po­zy­cje – są wśród nich far­by re­ak­tyw­ne Xen­nia Ame­thyst Evo, de­dy­ko­wa­ne ma­szy­nom wy­po­sa­żo­nym w gło­wi­ce Ky­oce­ra i wie­le in­nych. Są też far­by z po­pu­lar­nej se­rii To­paz do prze­my­sło­wej tech­no­lo­gii sub­li­ma­cyj­nej. Po wi­ęcej in­for­ma­cji na ten te­mat za­pra­sza­my na tar­gi Fe­spa. A wszyst­kim, którzy od­wie­dzi­li nas i na­sze­go part­ne­ra – fir­mę Atler – pod­czas Re­ma­Days War­saw dzi­ęku­je­my za po­świ­ęco­ny czas i cen­ne, in­spi­ru­jące roz­mo­wy. Do zo­ba­cze­nia w Am­ster­da­mie!”.

Na pod­sta­wie in­for­ma­cji Po­li­gra­ficz­nej Agen­cji In­for­ma­cy­tj­nej

 Pro­duk­cja: We­bFa­bri­ka 1999–2025 | Kon­takt | Re­gu­la­min | Po­li­ty­ka Pry­wat­no­ści