Eduidea to klient, który przed rokiem trafił do Amagrafu z polecenia innego, od lat współpracującego z tą firmą przedsiębiorstwa i już wówczas zakupił tu trzy pierwsze maszyny. Ponieważ miały one wpływ na rozwój firmy Filip Franczak - jej właściciel, podczas niedawno zakończonych targów RemaDays Warsaw zakupił kolejne trzy urządzenia. W wyniku tej współpracy w Eduidei pracuje obecnie aż sześć maszyn różnych producentów od tego jednego dostawcy. Najnowsze to: wielkoformatowy ploter drukujący Mutoh 1641SR Pro, wielkoformatowy ploter tnący Summa S-One D160 oraz wielkoformatowy laminator o szerokości 160 cm. Fakt, że całość inwestycji właściciel Eduidei mógł zrealizować u jednego dostawcy, który jest również - jak podkreśla – dobrym doradcą i partnerem, podziałały tu po raz kolejny znacząco na plus.
Eduidea to firma produkująca materiały edukacyjne, gadżety, upominki dla dzieci i szereg innych produktów, które mają uczyć, motywować i – zgodnie z jej misją – być pomocą w kształceniu i wychowywaniu dzieci. Działa od ponad 10 lat i od początku określiła profil edukacyjny produktów, jakie oferuje i w czym się specjalizuje. Firma posiada swój sklep internetowy, z którego korzystają nauczyciele edukacji przedszkolnej i wczesnoszkolnej z całej Polski (o czym świadczy szereg pozytywnych opinii na różnego rodzaju blogach czy portalach edukacyjnych) oraz rodzice. W Eduidei, oprócz naklejek motywacyjnych do nagradzania postępów i sukcesów dzieci, można znaleźć także szereg innych gadżetów i upominków – plakaty dekoracyjne (przy produkcji których wykorzystywane są urządzenia dostarczone przez Amagraf), różnego rodzaju przypinki, breloczki, dyplomy, magnesy i wiele innych.
„Poprzez to, co robimy i oferujemy chcemy pomagać nauczycielom i rodzicom w ich codziennej pracy, a jednocześnie szerzyć radość i pozytywne emocje wśród dzieci – mówi Filip Franczak. – Należy pamiętać, że to bardzo wymagający odbiorcy. Nasz produkt dedykowany tej grupie musi być ciekawy, kolorowy, przyciągający zainteresowanie i uwagę. Dlatego jesteśmy bardzo kreatywni, innowacyjni, a jednocześnie dokładamy wszelkich starań, aby był on jak najlepszy, a jednocześnie wykonany w krótkim czasie i przystępny cenowo. To wymaga od nas inwestycji w odpowiednie maszyny. Poszukując urządzeń przy ostatniej tego typu okazji – a potrzebowaliśmy sprzętu, aby poprawić naszą wydajność, ponieważ przybywa nam zleceń, a klientom zależy aby być obsłużonym „na już” - po raz kolejny zdecydowaliśmy się na współpracę z firmą Amagraf. W efekcie zakupiliśmy trzy urządzenia z jej bogatej oferty, które przyjechały do nas prosto z targów RemaDays Warsaw”.
Pierwszą z nich jest ekosolwentowy ploter japońskiej firmy Mutoh – model 1641SR Pro. To czterokanałowa maszyna drukująca w trybie CMYK, z jedną głowicą, o wydajności 41,8 m²/h, której udźwig rolki wynosi do 100 kg. W stosunku do poprzednich modeli tego dostawcy ploter Mutoh XpertJet 1641 Sr Pro jest wyposażony w nową, ultraszeroką głowicę drukującą piezo - Mutoh AccuFine o zmiennej wielkości kropli, która zapewnia – jak podkreśla dostawca - najwyższą w swojej klasie dokładność druku. Poza tym jest wyposażony w profesjonalne i łatwe w obsłudze oprogramowanie RIP MUTOH VerteLith, nagrodzone Certyfikatem EDP. Jak dodaje producent, w połączeniu z nową, opatentowaną technologią I-screen weaving (druk bez paskowania), nowe głowice piezo zapewniają tu wyjątkową jakość druku, także przy wyższych prędkościach produkcyjnych. Ponadto charakteryzuje się on automatyczną kalibracją przesuwu materiału (Feed Master) oraz funkcją Media Tracker, umożliwiającą automatyczne sprawdzenie ile materiału pozostało na rolce. Ploter posiada ponadto podświetlenie stołu (LED), nowe regulowane rolki dociskowe, automatyczną kalibrację grubości mediów przy druku dwukierunkowym, automatyczną kompensację zatkanych dysz oraz nowy dotykowy panel sterowania.
„To dla nas ważna kwestia – mówi Filip Franczak - bo wydruki realizowane przy ich użyciu można stosować we wrażliwych środowiskach takich jak szpitale, placówki opieki nad dziećmi itp., a więc m.in. tu, gdzie docieramy ze swoją ofertą. Ponadto atramenty te zapewniają większą gamę kolorów i wyjątkową trwałość. Dzięki temu możemy oferować nie tylko produkt wysokiej jakości, ciekawy, ale także bezpieczny”.
Jak podkreśla dostawca, możliwość drukowania w tym ploterze trwałej grafiki na powlekanych i niepowlekanych podłożach o szerokości do 64 cali i grubości do 2,8 mm umożliwia produkcję nie tylko plakatów czy banerów, ale także podświetlanych paneli (w tym również POP), oznakowań kierunkowych oraz – co być może znajdzie się wkrótce w ofercie firmy Eduidea – np. grafik podłogowych.
Wraz z urządzeniem do drukowania Eduidea zdecydowała się również na zakup w firmie Amagraf plotera tnącego Summa S-One D160 oraz laminatora o szerokości 160 cm. Summa to belgijska firma, która od lat produkuje plotery tnące, gwarantujące – jak podkreśla sam producent – dobry stosunek wysokiej jakości cięcia do ceny. „Zależało nam na tym, aby zakupić całą linię produkcyjną. Nasze wcześniejsze zakupy w firmie Amagraf to dwa plotery tnące i ploter drukujący. Teraz poszliśmy jeszcze szerzej i zakupiliśmy dodatkowo laminator wielkoformatowy” – mówi Filip Franczak. Urządzenie umożliwia dwustronne laminowanie na gorąco i na zimno i charakteryzuje się szerokością 1620 mm oraz temperaturą maksymalną 150°C dla każdego z dwóch wałków grzejnych. Prędkość pracy maszyny wynosi 9 m/min. co – jak podkreśla jej producent - idealnie sprawdza się w branży reklamowej oraz w zakładach produkcyjnych.
„W naszej wzajemnej współpracy, co chciałbym również podkreślić – dodaje właściciel Eduidei - bardzo cenię sobie także doradztwo firmy Amagraf. Określam jej bowiem swoje potrzeby i oczekiwania, a następnie wspólnie ustalamy, jakie modele maszyn i jakich producentów będą najbardziej odpowiednie do moich potrzeb oraz planów produkcyjnych i biznesowych. Zakupione urządzenia muszą bowiem nie tylko zapewnić wysoką jakość i wydajność, ale też powinny być dla nas odpowiednie przy dużym natężeniu pracy. Dostarczone przez Amagraf spełniają te oczekiwania, a fakt, że mogłem je zakupić ponownie w jednym miejscu, jest dla mnie bardzo korzystnym elementem tej współpracy.”
„My również cieszymy się ze współpracy w firmą Eduidea, której oferta jest bardzo ciekawa i bogata – mówi Adam Kulesza, drugi ze współwłaścicieli firmy Amagraf - oraz z faktu, że nasza multibrandowość spotyka się z uznaniem klientów. Zależy nam bowiem na tym, aby oferować im produkty nie określonych marek, ale takie, które będą najbardziej odpowiednie na danym etapie ich działalności i co więcej – zapewnią im one dalszy rozwój. Jak pokazują lata doświadczeń – firmy, które rozwijają się dzięki dostarczanym przez nas maszynom wracają do nas za jakiś czas i kupują kolejne maszyny. To dla nas największa satysfakcja. Przykładem jest Eduidea i tego życzymy jej również w przyszłości.”
Na podstawie informacji Poligraficznej Agencji Informacyjnej