Kreatywna reklama wymaga pomysłu, ale przede wszystkim – możliwości technicznych. Najnowsze osiągnięcia w dziedzinie druku produkcyjnego zaprezentowano na marcowych targach druku i reklamy RemaDays. Wśród nich urządzenie imagePRESS C10010VP, którego zastosowanie pokazywano w Strefie Canon. To jedna z najbardziej produktywnych maszyn na rynku, oferująca niezrównaną wydajność i obsługę szerokiej gamy nośników, a przede wszystkim otwierająca przed drukarzami liczne możliwości kreatywnej reklamy.
Jak skutecznie przemówić do odbiorcy? Jednym ze sposobów najczęściej wskazywanych przez specjalistów od marketingu jest wzbudzenie w odbiorcy emocji, np. poprzez indywidualizację przekazu. A to, jak coraz częściej jest zauważane w branży, gwarantuje druk. Podczas gdy przekaz cyfrowy niesie za sobą ryzyko tak zwanego cyfrowego zmęczenia, kontakt z papierem wywołuje w odbiorcy pozytywne reakcje. Umożliwia także tworzenie indywidualnych treści (na przykład personalizowanych katalogów, ręcznie podpisanych listów i innych form, które zwiększają przywiązanie klienta do marki).
Dwa miliony wydruków miesięcznie
Podstawą tradycyjnego marketingu nadal są jednak broszury, ulotki, plakaty oraz banery. – One też mogą być tworzone w kreatywny, nieszablonowy sposób. Podczas tegorocznych targów RemaDays zaprezentowaliśmy imagePRESS C10010VP, nasz flagowy model w dziedzinie druku produkcyjnego na papier cięty, który idealnie sprawdza się w takich zastosowaniach – mówi Michał Młynarczyk, Professional Print Product Manager w Canon Polska. – Zwykłą ulotkę można wydrukować na większości urządzeń drukujących, ale w Strefie Canon przedstawiliśmy techniczne rozwiązania, które dają możliwość stworzenia naprawdę niebagatelnych projektów – dodaje.
Jak wyjaśnia ekspert Canon Polska, urządzenie imagePRESS C10010VP potrafi drukować na banerach o długości do 1300 mm, dzięki czemu można zrealizować ciekawe kompozycyjnie broszury. Dla przykładu – składane w harmonijkę. Maszyna przystosowana jest także do druku kalendarzy trój-dzielnych, obwolut na okładki książek czy pudełek na grubych i teksturowanych mediach.
Marketing na ścianie i drzwiach
Kreatywna reklama wyraża się dzisiaj także... w drukowanej dekoracji wnętrz. Fototapety i fotoobrazy, tak chętnie wykorzystywane w naszych domach, coraz popularniejsze stają się również w przestrzeniach handlowych i biznesowych. Tym bardziej, że można je dziś wykonywać na niemal dowolnej powierzchni (od papieru, poprzez plastik i metal, aż po szkło czy drewno) oraz z wykorzystaniem tak nowatorskich technik jak druk wypukły 2,5D.
To właśnie zastosowaniu druku w aranżacji wnętrz poświęcona była główna część Strefy Canon. I choć główny nacisk prezentacji położony był na możliwości dekoracji przestrzeni prywatnych, to – jak przekonywali obecni na stoisku specjaliści i praktycy branży – także w dziedzinie marketingu przekaz tego typu będzie się cieszył coraz większą popularnością.
Na podstawie informacji firmy Canon