„Next Le­vel Au­to­ma­tion”: suk­ces 14. edy­cji tar­gów Hun­ke­ler In­no­va­tion­daysPoprzedni artykuł 

Wśród niemal 7 tysięcy zwiedzających znaleźli się goście z Polski, głównie przedstawiciele drukarń dziełowych i komercyjnych (web-to-print).
Wśród nie­mal 7 ty­si­ęcy zwie­dza­jących zna­le­źli się go­ście z Pol­ski, głów­nie przed­sta­wi­cie­le dru­ka­rń dzie­ło­wych i ko­mer­cyj­nych (we­b-to­-print).

„Next Le­vel Au­to­ma­tio­n” – pod ta­kim ha­słem prze­bie­ga­ła 14. edy­cja tar­gów Hun­ke­ler In­no­va­tion­days, zor­ga­ni­zo­wa­na przez fir­mę Hun­ke­ler przy wspar­ciu po­nad 100 jej part­ne­rów tech­no­lo­gicz­nych.

Od­by­wa­jące się w dniach 27 lu­te­go – 2 mar­ca wy­da­rze­nie przy­ci­ągnęło nie­mal 7 ty­si­ęcy go­ści. Wśród pol­skich od­wie­dza­jących zna­le­źli się głów­nie przed­sta­wi­cie­le dru­ka­rń dzie­ło­wych i ko­mer­cyj­nych (we­b-to­-print). W dwóch pa­wi­lo­nach w Lu­cer­nie za­pre­zen­to­wa­no 50 li­nii tech­no­lo­gicz­nych, uwzględ­nia­jących ma­szy­ny dru­ku­jące czo­ło­wych pro­du­cen­tów (zwo­jo­we i ar­ku­szo­we) oraz po­nad 20 urządzeń mar­ki Hun­ke­ler. W du­żej mie­rze by­ły one de­dy­ko­wa­ne wstęp­ne­mu prze­twa­rza­niu oraz obrób­ce wy­dru­ków cy­fro­wych z ro­li (ofe­ro­wa­nych przez Hun­ke­ler pod mar­ką Web Fi­ni­shing Sy­stems). W tym ro­ku zo­sta­ły wzbo­ga­co­ne o roz­wi­ąza­nia wy­kra­cza­jące po­za sam pro­ces pro­duk­cji i in­te­gru­jące ją z pro­cesami lo­gi­stycz­ny­mi. Z my­ślą o nich po­wstał brand Smart Lo­gi­stics So­lu­tions. Ca­ło­ść ofer­ty Hun­ke­ler uzu­pe­łnia­ły ma­szy­ny z se­rii Di­gi­tal She­et Fi­ni­shing, de­dy­ko­wa­ne pro­duk­cji ar­ku­szo­wej re­ali­zo­wa­nej w tech­no­lo­gii cy­fro­wej.

„Zor­ga­ni­zo­wa­ne po czte­ro­let­niej prze­rwie tar­gi Hun­ke­ler In­no­va­tion­days 2023 oka­za­ły się wiel­kim suk­ce­sem – mówi Mi­chał Oku­row­ski, dy­rek­tor za­rządza­jący fir­my Do­cu­field, od wie­lu lat będącej pol­skim dys­try­bu­to­rem mar­ki Hun­ke­ler. – Mia­łem przy­jem­no­ść być na nich przez wszyst­kie dni, opro­wa­dza­jąc po wy­sta­wie licz­nych przed­sta­wi­cie­li pol­skiej bra­nży po­li­gra­ficz­nej, w wi­ęk­szo­ści re­pre­zen­tu­jących seg­ment pro­duk­cji dzie­ło­wej. Wy­so­ka fre­kwen­cja wy­ra­źnie po­ka­zu­je jak w ostat­nich la­tach zmie­niał się ry­nek zwo­jo­we­go dru­ku cy­fro­we­go, ale też jak wa­żnym i roz­po­zna­wal­nym dla dru­ka­rzy wy­da­rze­niem sta­ły się Hun­ke­ler In­no­va­tion­days. Na­sze roz­wi­ąza­nia są od lat z po­wo­dze­niem im­ple­men­to­wa­ne w dru­kar­niach spe­cja­li­zu­jących się w pro­duk­cji ksi­ążek, a co­raz częściej – rów­nież ko­mer­cyj­nych ty­pu we­b-to­-print. Z Pol­ski do­ta­rło do Lu­cer­ny po­nad 100 osób, by­li wśród nich rów­nież przed­sta­wi­cie­le na­szych part­ne­rów tech­no­lo­gicz­nych. Licz­na obec­no­ść tych ostat­nich to ko­lej­ne po­twier­dze­nie wzmo­żo­ne­go po­py­tu na roz­wi­ąza­nia pra­cu­jące w tech­no­lo­gii dru­ku cy­fro­we­go”.

Pre­mie­ry spod zna­ku Web Fi­ni­shing So­lu­tions

„Cz­te­ry la­ta w kon­te­kście tech­no­lo­gii dru­ku cy­fro­we­go to nie­mal epo­ka, wi­ęc te­go­rocz­na edy­cja Hun­ke­ler In­no­va­tion­days sta­ła się oka­zją do za­pre­zen­to­wa­nia dzie­si­ątek no­wych roz­wi­ązań, w tym naj­now­szych mo­de­li zwo­jo­wych ma­szyn dru­kujących, ofe­ro­wa­nych przez na­szych part­ne­rów – kon­ty­nu­uje Mi­chał Oku­row­ski. – Rów­nież dla fir­my Hun­ke­ler by­ła to mo­żli­wo­ść po­ka­za­nia za­awan­so­wa­nych roz­wi­ązań, ja­kie po­ja­wia­ły się suk­ce­syw­nie w jej port­fo­lio. Gros z nich re­pre­zen­tu­je seg­ment Web Fi­ni­shing So­lu­tions – ma­szyn do prze­twa­rza­nia i wy­ka­ńcza­nia za­dru­ko­wa­nej wstęgi. By­ły wśród nich rów­nież świa­to­we pre­mie­ry”.

„Gwiaz­dą” w port­fo­lio fir­my Hun­ke­ler by­ła no­wa li­nia Star­bo­ok Plow­fol­der, będąca ewo­lu­cją zna­ne­go – ta­kże z wdro­żeń na pol­skim ryn­ku – roz­wi­ąza­nia do pro­duk­cji ksi­ążek. „Star­bo­ok to ko­lej­na ge­ne­ra­cja na­sze­go sztan­da­ro­we­go roz­wi­ąza­nia z dzia­łu Web Fi­ni­shing So­lu­tions – mówi Mi­chał Oku­row­ski. – Wy­no­si ona pro­ces pro­duk­cji wstęp­nie skle­jo­nych blo­ków ksi­ążko­wych na jesz­cze wy­ższy po­ziom au­to­ma­ty­za­cji i wy­daj­no­ści (ofe­ru­je pręd­ko­ść do 250 m/min.) Star­bo­ok umo­żli­wia wy­ko­na­nie w ci­ągu go­dzi­ny do 2 tys. sto­sów lub po­je­dyn­czych skle­jo­nych blo­ków ksi­ążko­wych w try­bie FIFO”.

Jak do­da­je Mi­chał Oku­row­ski, w pol­skich dru­kar­niach dzie­ło­wych pra­cu­je obec­nie sze­ść li­nii pro­duk­cyj­nych z na­dal ofe­ro­wa­nej se­rii Plow­fol­der POPP7 po­prze­dza­jącej po­ja­wie­nie się roz­wi­ąza­nia Star­bo­ok: „Pow­sta­ło ono m.in. w opar­ciu o do­świad­cze­nia na­szych klien­tów i prze­ka­zy­wa­ne przez nich su­ge­stie. Ma­my na­dzie­ję, że licz­na obec­no­ść przed­sta­wi­cie­li ro­dzi­mych dru­ka­rń dzie­ło­wych na tar­gach za­owo­cu­je ko­lej­ny­mi jej wdro­że­nia­mi w na­szym kra­ju”.

W ra­mach bran­du Web Fi­ni­shing So­lu­tions fir­ma Hun­ke­ler za­pre­zen­to­wa­ła też in­ne no­we roz­wi­ąza­nia, współpra­cu­jące z ma­szy­na­mi jej part­ne­rów i in­te­gro­wa­ne z ni­mi w try­bie in­li­ne. Wśród nich zna­la­zły się m.in. urządze­nia ty­pu rol­l-to­-stack i rol­l-to­-fold – Hun­ke­ler Ge­ne­ra­tion 8, współpra­cu­jące z li­nia­mi do opra­wy mi­ęk­kiej, kie­ru­jące do nich go­to­we do obrób­ki lu­źne ar­ku­sze czy Hun­ke­ler Me­dia Chan­ger RX8, umo­żli­wia­jące zmia­nę zwo­jów bez za­trzy­my­wa­nia pro­duk­cji.

Smart Lo­gi­stics So­lu­tion – in­te­gra­cja dru­ku z pro­ce­sa­mi pro­duk­cyj­ny­mi

Zau­wa­ża­jąc ro­snącą po­trze­bę dru­ka­rń w kon­te­kście au­to­ma­ty­za­cji pro­ce­sów lo­gi­stycz­nych na­stępu­jących po dru­ku, fir­ma Hun­ke­ler stwo­rzy­ła de­dy­ko­wa­ny im brand – Smart Lo­gi­stics So­lu­tions. Li­nia ofe­ro­wa­nych w je­go ra­mach roz­wi­ązań za­kła­da in­te­gra­cję ma­szyn dru­kujących i prze­zna­czo­nych do prze­twa­rza­nia za­dru­ko­wa­nej wstęgi w ra­mach ca­łe­go work­flow pro­duk­cyj­ne­go, zgod­nie z ideą Prze­my­słu 4.0. Przed­sta­wi­cie­lem no­we­go bran­du jest za­pre­zen­to­wa­ny na Hun­ke­ler In­no­va­tion­days 2023 au­to­ma­tycz­ny sor­ter do ksi­ążek – Bo­ok Sor­ting Mo­du­le (BSM). „To swe­go ro­dza­ju re­wo­lu­cja w pro­ce­sie kom­ple­to­wa­nia za­mówień. Do­tych­czas ten pro­ces opie­rał się na pra­cy ręcz­nej. BSM ba­zu­jąc na ko­dach 2D czy in­nych da­nych iden­ty­fi­ka­cyj­nych po­zwa­la ze­brać ksi­ążki o różnym for­ma­cie, ob­jęto­ści i ro­dza­ju opra­wy w je­den ze­staw i skie­ro­wać do dys­try­bu­cji. Pod­czas tar­gów BSM zo­stał po raz pierw­szy po­ka­za­ny sze­ro­kiej pu­blicz­no­ści, ale na ca­łym świe­cie wdro­żo­nych jest już kil­ka­na­ście ta­kich ma­szyn, rów­nież w Pol­sce. Oka­za­ło się, że roz­wi­ąza­nie to jest an­ti­do­tum na – będące w nie­których przy­pad­kach „wąskim gar­dłe­m” – pro­cesy lo­gi­stycz­ne wie­ku dru­ka­rń”.

Di­gi­tal She­et Fi­ni­shing – roz­wi­ąza­nia de­dy­ko­wa­ne pro­duk­cji ar­ku­szo­wej

„Fir­ma Hun­ke­ler od lat jest po­strze­ga­na głów­nie ja­ko pro­du­cent za­awan­so­wa­nych roz­wi­ązań do wstęp­ne­go przy­go­to­wa­nia i prze­twa­rza­nia pa­pie­ru po­da­wa­ne­go z ro­li – kon­ty­nu­uje Mi­chał Oku­row­ski. – Ma­jąc jed­nak na uwa­dze du­żą po­pu­lar­no­ść tech­no­lo­gii ar­ku­szo­wej w wie­lu dru­kar­niach cy­fro­wych i ofe­ro­wa­ne przez na­szych part­ne­rów roz­wi­ąza­nia, stwo­rzo­ny zo­stał de­dy­ko­wa­ny im brand – Di­gi­tal She­et Fi­ni­shin­g”. Naj­wa­żniej­szym roz­wi­ąza­niem w tej części port­fo­lio fir­my Hun­ke­ler by­ła ma­szy­na Do­cu­Trim B2+ do ci­ęcia półfor­ma­to­wych ar­ku­szy z my­ślą o do­ce­lo­wych pro­duk­tach w for­ma­cie od A3 do A6.

In­ne roz­wi­ąza­nia part­ne­rów fir­my Do­cu­field

„Hun­ke­ler to wio­dący brand w na­szej ofer­cie skie­ro­wa­nej do bra­nży po­li­gra­ficz­nej – mówi Mi­chał Oku­row­ski – ale tar­gi by­ły oka­zją do pro­mo­cji roz­wi­ązań ta­kże in­nych re­pre­zen­to­wa­nych przez nas w Pol­sce ma­rek. Tu war­to zwrócić uwa­gę na no­wą ko­per­tow­ni­cę fir­my Kern K3200. Ob­słu­gu­je ona wszyst­kie po­wszech­nie do­stęp­ne for­ma­ty ko­pert (od C4 do C6) i jest kom­pa­ty­bil­na za­rów­no z pro­duk­cją re­ali­zo­wa­ną z ro­li jak też w for­mie ar­ku­szy”.

Wśród pro­mo­wa­nych roz­wi­ązań zna­la­zły się też pro­po­zy­cje Hun­ke­ler Sy­ste­me AG – spe­cja­li­zu­jącej się w pro­duk­cji za­awan­so­wa­nych, kom­plet­nych sys­te­mów uty­li­za­cji od­pa­dów, skie­ro­wa­nych do dru­ka­rń wy­so­ko­na­kła­do­wych, głów­nie opa­ko­wa­nio­wych. Po­zwa­la­ją one m.in. na od­sy­sa­nie ścin­ków i two­rze­nie be­li pa­pie­ru go­to­wych do od­bio­ru przez fir­my zaj­mu­jące się re­cy­klin­giem bądź prze­twa­rza­niem od­pa­dów; fil­tra­cję po­wie­trza i je­go po­now­ne wy­ko­rzy­sta­nie w pro­ce­sach wy­twór­czych oraz odzysk ener­gii. Uw­zględ­nia­ją za­tem za­rów­no aspek­ty eko­no­micz­ne, jak i eko­lo­gicz­ne pro­wa­dzo­nej pro­duk­cji” – mówi Krzysz­tof Za­biel­ski, dy­rek­tor han­dlo­wy Do­cu­field.

„Bar­dzo dzi­ęku­je­my wszyst­kim go­ściom z Pol­ski, którzy zna­le­źli czas i do­tar­li do Lu­cer­ny. Tar­gi by­ły też oka­zją do wspól­ne­go z na­szy­mi klien­ta­mi i part­ne­ra­mi świ­ęto­wa­nia nie­daw­nej 100. rocz­ni­cy po­wsta­nia fir­my Hun­ke­ler. Ma­my na­dzie­ję, że wi­zy­ta na Hun­ke­ler In­no­va­tion­days 2023 sta­nie się dla nich in­spi­ra­cją do pod­jęcia ko­lej­nych kro­ków bi­zne­so­wych. Wszyst­kich za­in­te­re­so­wa­nych roz­wi­ąza­nia­mi z ofer­ty Do­cu­field pro­si­my o kon­takt z na­mi. Jed­no­cze­śnie już dziś anon­su­je­my ko­lej­ną edy­cję Hun­ke­ler In­no­va­tion­days. Tar­gi od­będą się w dniach 24–27 lu­te­go 2025 ro­ku”.

Na pod­sta­wie in­for­ma­cji Po­li­gra­ficz­nej Agen­cji In­for­ma­cyj­nej

 Pro­duk­cja: We­bFa­bri­ka 1999–2025 | Kon­takt | Re­gu­la­min | Po­li­ty­ka Pry­wat­no­ści