Suk­ces fir­my Mark An­dy na tar­gach La­be­le­xpo Eu­ro­pe 2023Poprzedni artykuł 

Firma pokazała na swoim stoisku trzy pracujące maszyny, w tym – po raz pierwszy wobec szerszej publiczności – nową, fleksograficzną Pro Series oraz dwie hybrydowe: inkjetową Digital Series HD oraz tonerową Digital Pro MAX (która miała swoją europejską premierę).
Fir­ma po­ka­za­ła na swo­im sto­isku trzy pra­cu­jące ma­szy­ny, w tym – po raz pierw­szy wo­bec szer­szej pu­blicz­no­ści – no­wą, flek­so­gra­ficz­ną Pro Se­ries oraz dwie hy­bry­do­we: in­kje­to­wą Di­gi­tal Se­ries HD oraz to­ne­ro­wą Di­gi­tal Pro MAX (która mia­ła swo­ją eu­ro­pej­ską pre­mie­rę).

Du­żym suk­ce­sem dla Mark An­dy oka­za­ły się tar­gi La­be­le­xpo Eu­ro­pe 2023, zor­ga­ni­zo­wa­ne w Bruk­se­li. Fir­ma po­ka­za­ła na swo­im sto­isku trzy pra­cu­jące ma­szy­ny, w tym – po raz pierw­szy szer­szej pu­blicz­no­ści – no­wą, flek­so­gra­ficz­ną Pro Se­ries oraz dwie hy­bry­do­we: zna­ną z wie­lu in­sta­la­cji (ta­kże w Pol­sce), in­kje­to­wą Di­gi­tal Se­ries HD (wy­po­sa­żo­ną w mo­duł uszla­chet­nia­nia Kurz Di­sto­run i prze­wi­jar­kę tur­ret mar­ki Le­mu) oraz to­ne­ro­wą Di­gi­tal Pro MAX.

Za­in­te­re­so­wa­niem go­ści cie­szy­ły się roz­wi­ąza­nia so­ftwa­re­’o­we – sys­tem sMArt link do mo­ni­to­ro­wa­nia pro­duk­cji w cza­sie rze­czy­wi­stym i Pro­WORX La­bel Su­ite – na­tyw­ne na­rzędzie do im­po­zy­cji. Przez czte­ry dni tr­wa­nia tar­gów sto­isko Mark An­dy od­wie­dzi­ło po­nad 800 go­ści z 84 kra­jów. Fir­ma pod­pi­sa­ła umo­wy na sprze­daż 10 no­wych ma­szyn flek­so­gra­ficz­nych i hy­bry­do­wych, w tym do dru­ka­rń z Pol­ski.

Mówi Tom Ca­val­co, Exe­cu­ti­ve Vi­ce Pre­si­dent Mark An­dy: „Wy­so­ka fre­kwen­cja zwie­dza­jących La­be­le­xpo Eu­ro­pe z ca­łe­go świa­ta po­twier­dza ogrom­ny po­ten­cjał pe­łne­go mo­żli­wo­ści ryn­ku ety­kiet wy­ko­ny­wa­nych w tech­no­lo­gii dru­ku wąskow­stęgo­we­go. Po­za spo­dzie­wa­ny­mi przez nas licz­ny­mi go­śćmi z Eu­ro­py, na na­sze sto­isko za­wi­ta­li przed­sta­wi­cie­le dru­ka­rń z Ame­ry­ki Ła­ci­ńskiej, In­dii, Da­le­kie­go Wscho­du, Au­stra­lii oraz Azji Pa­cy­ficz­nej. Istot­na by­ła wy­so­ka ja­ko­ść me­ry­to­rycz­na roz­mów pro­wa­dzo­nych z ni­mi przez na­szych pra­cow­ni­ków, jak też przez ze­spół glo­bal­nych dys­try­bu­to­rów Mark An­dy. Tr­wa­ły one przez ca­łe tar­gi, co za­owo­co­wa­ło licz­ny­mi za­mówie­nia­mi na no­we ma­szy­ny z różnych stron świa­ta”.

Le­na Ch­mie­lew­ska­-Bon­tron do­da­je: „War­to pod­kre­ślić bar­dzo du­że za­in­te­re­so­wa­nie zwie­dza­jących od­by­wa­jący­mi się co­dzien­ne po­ka­za­mi ma­szyn. By­li oni za­in­te­re­so­wa­ni za­rów­no in­for­ma­cja­mi tech­nicz­ny­mi na te­mat re­ali­zo­wa­nych zle­ceń, jak też za­uwa­ża­nym przez nich szyb­kim prze­zbro­je­niem bez ja­kich­kol­wiek strat na ja­ko­ści. Ma­jąc w port­fo­lio naj­wy­ższej ja­ko­ści sprzęt i de­dy­ko­wa­ne mu opro­gra­mo­wa­nie za­pre­zen­to­wa­li­śmy kom­plek­so­wą plat­for­mę, pod­kre­śla­jącą kom­plek­so­wo­ść ob­słu­gi klien­tów za­war­tą w ha­śle „To­tal So­lu­tions Part­ne­r”. Zw­ra­ca­li­śmy też uwa­gę go­ści tar­go­wych na od­po­wie­dzial­no­ść śro­do­wi­sko­wą, która ma du­ży wpływ na nasz bi­znes, a za­tem na kwe­stie ta­kie jak re­duk­cja od­pa­dów, ni­ższe zu­ży­cie ener­gii i mniej­szy ślad węglo­wy. Ba­ne­ry pre­zen­to­wa­ne na na­szym zbu­do­wa­nym w mo­du­ło­wy spo­sób sto­isku zo­sta­ły wy­ko­rzy­sta­ne do trans­por­tu sprzętu do Pol­ski. Na­to­miast tac­ki i kub­ki, słu­żące do po­częstun­ków, zo­sta­ły wy­ko­na­ne z od­na­wial­nych i kom­po­sto­wal­nych ma­te­ria­łów”.

Pre­mie­ro­we po­ka­zy ma­szy­ny flek­so­gra­ficz­nej Pro Se­ries

Jed­ną z „gwiaz­d” sto­iska by­ła ma­szy­na flek­so­gra­ficz­na Pro Se­ries. Dru­ko­wa­no na niej, z mak­sy­mal­ną pręd­ko­ścią 150 m/min. se­rię ety­kiet Mark An­dy Le­gends. Pod­czas pre­zen­ta­cji, w których licz­nie bra­li udział ta­kże klien­ci z Pol­ski, pod­kre­śla­no, że jest to kom­pak­to­wa, wszech­stron­na, wy­so­ko­wy­daj­na, eko­no­micz­nie uza­sad­nio­na i ela­stycz­na ma­szy­na, za­pro­jek­to­wa­na z my­ślą o ety­kietach sa­mo­przy­lep­nych. Ba­zu­je na na­pędach ser­wo i mo­że zo­stać roz­bu­do­wa­na za­rów­no o licz­ne opcje wy­ka­ńcza­nia i uszla­chet­nia­nia in­li­ne, jak też o to­ne­ro­wy mo­duł cy­fro­wy. Po za­in­sta­lo­wa­niu te­go ostat­nie­go Pro Se­ries zo­sta­je prze­kszta­łco­na w ma­szy­nę hy­bry­do­wą.

„Hy­bry­do­wy tren­d” czy­li pre­zen­ta­cje Di­gi­tal Se­ries HD…

Druk hy­bry­do­wy cie­szy się ro­snącą po­pu­lar­no­ścią na ca­łym świe­cie, głów­nie w Pol­sce. Fir­ma Mark An­dy, będąca jed­nym z glo­bal­nych li­de­rów te­go ty­pu roz­wi­ązań, po­ka­za­ła na tar­gach dwa urządze­nia, wy­ko­rzy­stu­jące tech­no­lo­gie cy­fro­wą i kon­wen­cjo­nal­ną. Pierw­szym z nich by­ła zna­na już z wie­lu wdro­żeń m.in. w na­szym kra­ju, ma­szy­na in­kje­to­wa Di­gi­tal Se­ries HD. W wa­rian­cie pre­zen­to­wa­nym na sto­isku zo­sta­ła wy­po­sa­żo­na w mo­duł Kurz Di­sto­run do uszla­chet­nia­nia me­to­dą cold stam­pin­gu oraz au­to­ma­tycz­ną prze­wi­jar­kę tur­ret mar­ki Le­mu do kon­fek­cjo­no­wa­nia wstęgi. Pod­czas po­ka­zów „na ży­wo” na ma­szy­nie Di­gi­tal Se­ries HD by­ły dru­ko­wa­ne i wy­ka­ńcza­ne – z pręd­ko­ścią do 73 m/min. – ety­kie­ty na wi­no i pi­wo oraz ty­pu shrink sle­eve.

… i Di­gi­tal Pro MAX

Dru­ga „hy­bry­do­wa” pro­po­zy­cja Mark An­dy po­ka­za­na w Bruk­se­li to to­ne­ro­wy mo­del Di­gi­tal Pro MAX. Pod­czas tar­gów dru­ko­wa­ne by­ły na niej – z pręd­ko­ścią 40 m/min. – me­ta­li­zo­wa­ne ety­kie­ty na pi­wo i wi­ta­mi­ny. Urządze­nie – jak pod­kre­śla Mark An­dy – ofe­ru­je wy­so­ką pręd­ko­ść, ni­ski koszt jed­nost­ko­wy wy­dru­ku (ta­kże w kon­te­kście do­dat­ko­wej bie­li, ja­ka znaj­du­je tu za­sto­so­wa­nie) i mo­żli­wo­ść skon­fi­gu­ro­wa­nia w try­bie „z ro­li na ro­lę” lub w pe­łni hy­bry­do­wym, uwzględ­nia­jącym dal­szą obrób­kę.

Pre­zen­to­wa­ne na sto­isku ma­szy­ny flek­so­gra­ficz­ne i hy­bry­do­we wy­ko­rzy­sty­wa­ły roz­wi­ąza­nia part­ne­rów tech­no­lo­gicz­nych Mark An­dy: podło­ża dru­ko­we UPM-Ra­fla­tac, fo­lie Kurz, wy­kroj­ni­ki Wink i oprzy­rządo­wa­nie pe­ry­fe­ryj­ne Ro­to­me­tal.

No­we roz­wi­ąza­nia so­ftwa­re­’o­we

La­be­le­xpo Eu­ro­pe 2023 by­ły pierw­szy­mi tar­ga­mi na Sta­rym Kon­ty­nen­cie, pod­czas których fir­ma Mark An­dy tak sze­ro­ko pro­mo­wa­ła au­to­ma­ty­zu­jące pro­duk­cję i uprasz­cza­jące prze­pływ prac roz­wi­ąza­nia so­ftwa­re­’o­we, sta­no­wi­ące co­raz wa­żniej­sze uzu­pe­łnie­nie i roz­sze­rze­nie jej port­fo­lio. Jej od­po­wie­dzią na te po­trze­by jest ba­zu­jący na „ch­mu­rze” sys­tem sMArt link, umo­żli­wia­jący mo­ni­to­ro­wa­nie pro­ce­su wy­twór­cze­go w cza­sie rze­czy­wi­stym Za­pro­jek­to­wa­ny z my­ślą o opty­ma­li­za­cji ma­szyn wy­ko­rzy­sty­wa­nych do dru­ko­wa­nia ety­kiet i opa­ko­wań, umo­żli­wia m.in. na­tych­mia­sto­we wpro­wa­dza­nie ko­rekt, co z ko­lei zmniej­sza ilo­ść od­pa­dów i błędów oraz ge­ne­ru­je oszczęd­no­ści cza­so­we i fi­nan­so­we. Mówi Le­na Ch­mie­lew­ska­-Bon­tron: „Oso­by nad­zo­ru­jące pro­duk­cję zy­sku­ją dzi­ęki nie­mu mo­żli­wo­ść do­ko­ny­wa­nia na­tych­mia­sto­wych ko­rekt, a w re­zul­ta­cie – ogra­ni­czyć mo­żna ilo­ść od­pa­dów i błędów, ge­ne­ru­jąc jed­no­cze­śnie oszczęd­no­ści cza­so­we i fi­nan­so­we. Ro­zwi­ąza­nie to jest bar­dzo wszech­stron­ne, mo­że zo­stać zin­te­gro­wa­ne za­rów­no z no­wy­mi i już dzia­ła­jący­mi ma­szynami Mark An­dy, jak też z roz­wi­ąza­niami firm ze­wnętrz­ny­ch”. .

Eu­ro­pej­ską pre­mie­rę na tar­gach miał na­tyw­ny, stwo­rzo­ny przez Mark An­dy pro­gram do im­po­zy­cji i de­fi­nio­wa­nia pli­ków – Pro­WORX La­bel Su­ite. Na­rzędzie to uspraw­nia i au­to­ma­ty­zu­je pro­ces przy­go­to­wa­nia ety­kiet, za­rów­no do ich dru­ko­wa­nia jak i uszla­chet­nia­nia w try­bie in­li­ne. Jest ono plu­gi­nem pa­kie­tu Ado­be Cre­ati­ve Clo­ud i uwzględ­nia spe­cy­fi­kę ma­szyn hy­bry­do­wych Mark An­dy.

To­tal So­lu­tions Part­ner – ha­sło ak­tu­al­ne jak ni­gdy do­tąd

Zgod­nie z za­sa­dą, ja­ka przy­świe­ca Mark An­dy, by być w jak naj­wi­ęk­szym stop­niu „part­ne­rem ofe­ru­jącym kom­plek­so­we roz­wi­ąza­nia”, fir­ma go­ści­ła na swo­im sto­isku in­nych do­staw­ców (a za­ra­zem part­ne­rów tech­no­lo­gicz­nych); by­ła też obec­na w prze­strze­niach wy­sta­wien­ni­czych in­nych pro­du­cen­tów. „Kon­wen­cja ta spo­tka­ła się z en­tu­zja­stycz­nym przy­jęciem klien­tów i będzie w przy­szło­ści kon­ty­nu­owa­na – pod­kre­śla Le­na Ch­mie­lew­ska­-Bon­tron. – Ch­cą oni bo­wiem w co­raz wi­ęk­szym za­kre­sie być ob­słu­gi­wa­ni kom­plek­so­wo – po­cząw­szy od opro­gra­mo­wa­nia, po­przez ma­szy­ny dru­ku­jące, na urządze­niach wy­ka­ńcza­jących i ma­te­ria­łach eks­plo­ata­cyj­nych oraz opie­ce ser­wi­so­wej sko­ńczyw­szy”.

Z te­go też względu zna­czącą część sto­iska Mark An­dy zaj­mo­wał dział Mark An­dy Print Pro­ducts (MAPP), ofe­ru­jący ma­te­ria­ły eks­plo­ata­cyj­ne i części za­mien­ne do jej ma­szyn, jak też do roz­wi­ązań firm part­ner­skich. Jed­nym z pre­zen­to­wa­nych przez nie­go roz­wi­ązań był VPM (HD Vi­deo Plar­te Mo­un­ter).

Pro­mo­wa­ne tu by­ły rów­nież m.in. pro­duk­ty ta­kich ma­rek jak Che­shi­re Ani­lox, Te­sa i Naz­dar. Da­ve Tel­ken, Vi­ce Pre­si­dent Mark An­dy Print Pro­ducts pod­kre­śla: „Na tak kon­ku­ren­cyj­nym ryn­ku dru­ku, z ja­kim ma­my obec­nie do czy­nie­nia, ści­sła współpra­ca mi­ędzy do­staw­ca­mi jest nie­zbęd­na, aby za­pew­nić klien­tom mak­sy­mal­ne ko­rzy­ści z in­we­sty­cji. Nasz glo­bal­ny ze­spół do­rad­ców pro­duk­to­wych bar­dzo moc­no pra­cu­je ka­żde­go dnia, by móc za­ofe­ro­wać im naj­now­sze, do­pa­so­wa­ne do ich po­trzeb roz­wi­ąza­nia. Dzie­li­my się tą wie­dzą z na­szy­mi klien­ta­mi, cze­go efek­tem jest bar­dziej wy­daj­na kosz­to­wo pro­duk­cja”.

„Dzi­ęku­je­my wszyst­kim, którzy zna­le­źli czas, by spo­tkać się z na­mi pod­czas te­go klu­czo­we­go dla ca­łej bra­nży ety­kie­to­wej wy­da­rze­nia. Do zo­ba­cze­nia za dwa la­ta w Bar­ce­lo­nie, gdzie od­będzie się ko­lej­na edy­cja La­be­le­xpo Eu­ro­pe” pod­su­mo­wu­je Tom Ca­val­co.

Na pod­sta­wie in­for­ma­cji Po­li­gra­ficz­nej Agen­cji In­for­ma­cyj­nej

 Pro­duk­cja: We­bFa­bri­ka 1999–2025 | Kon­takt | Re­gu­la­min | Po­li­ty­ka Pry­wat­no­ści