Fir­mo­wa flo­ta sa­mo­cho­do­wa ja­ko dy­na­micz­ny no­śnik re­kla­myPoprzedni artykuł 

Współcze­sny ry­nek re­kla­mo­wy wy­ma­ga od firm nie tyl­ko kre­atyw­no­ści, ale rów­nież ela­stycz­no­ści i in­no­wa­cyj­no­ści w do­cie­ra­niu do po­ten­cjal­nych klien­tów. Jed­nym z co­raz bar­dziej po­pu­lar­nych roz­wi­ązań w tej dzie­dzi­nie jest wy­ko­rzy­sta­nie fir­mo­wej flo­ty sa­mo­cho­do­wej ja­ko ru­cho­mych no­śni­ków re­kla­mo­wych.

Po­jaz­dy słu­żące nie­gdyś głów­nie ce­lom trans­por­to­wym, obec­nie prze­kszta­łca­ją się w efek­tow­ne na­rzędzia mar­ke­tin­go­we, które przy­ci­ąga­ją uwa­gę na uli­cach miast i na tra­sach mi­ędzy­mia­sto­wych. Obok zmia­ny ko­lo­ru, ochro­ny czy przy­ciem­nia­nia szyb – re­ali­za­cje gra­fik flo­to­wych sta­no­wią spo­ry udział w ryn­ku Car Wrap. Co­raz wi­ęcej firm wra­ca do tych apli­ka­cji lub wzno­si je na naj­wy­ższy po­ziom kreu­jąc wy­jąt­ko­wy fi­lar bi­zne­su w agen­cji re­kla­mo­wej.

Za­le­ty mo­bil­nych no­śni­ków re­kla­mo­wych

Wy­ko­rzy­sta­nie flo­ty sa­mo­cho­do­wej ja­ko no­śni­ków re­kla­mo­wych nie­sie za so­bą sze­reg ko­rzy­ści w du­żej mie­rze mar­ke­tin­go­wych, ale rów­nież użyt­ko­wych:

  • Po pierw­sze, za­pew­nia ci­ągłą wi­docz­no­ść mar­ki w prze­strze­ni pu­blicz­nej, co prze­kła­da się na wzrost roz­po­zna­wal­no­ści fir­my.
  • Po dru­gie, w po­rów­na­niu z tra­dy­cyj­ny­mi for­ma­mi re­kla­my, ozna­ko­wa­nie flo­to­we na po­jaz­dach ofe­ru­je wy­jąt­ko­wy zwrot z in­we­sty­cji, do­cie­ra­jąc do sze­ro­kiej pu­blicz­no­ści w różnych lo­ka­li­za­cjach. Jest to na­dal naj­ta­ńszy no­śnik re­kla­my.
  • Fo­lie dru­ko­wa­ne – re­kla­my flo­to­we nie tyl­ko pre­zen­tu­ją się świet­nie, ale ta­kże chro­nią la­kier po­jaz­du przed za­ry­so­wa­nia­mi i uszko­dze­nia­mi.
  • Ist­nie­je prze­ko­na­nie, że kie­row­cy pro­wa­dzący ozna­ko­wa­ne po­jaz­dy fir­mo­we je­żdżą ostro­żniej i otrzy­mu­ją mniej man­da­tów. To mo­że wy­ni­kać z fak­tu, że są świa­do­mi re­pre­zen­to­wa­nia fir­my na dro­dze, a ich za­cho­wa­nie bez­po­śred­nio wpły­wa na wi­ze­ru­nek mar­ki. Po­nad­to, nie­które fir­my mo­ni­to­ru­ją za­cho­wa­nie kie­row­ców w dro­dze, co rów­nież mo­że przy­czy­niać się do bar­dziej od­po­wie­dzial­nej jaz­dy.
  • Za­sto­so­wa­nie od­wa­żnych gra­fik na po­jaz­dach na bar­dzo dłu­go za­pa­da w pa­mi­ęć.

Przy­szło­ść mo­bil­nej re­kla­my

Ro­zwój tech­no­lo­gii i kre­atyw­no­ści w bra­nży re­kla­mo­wej wska­zu­je na to, że przy­szło­ść re­kla­my flo­to­wej na po­jaz­dach będzie jesz­cze bar­dziej in­no­wa­cyj­na:

  • mo­że­my spo­dzie­wać się dal­szej ewo­lu­cji ma­te­ria­łów i tech­nik apli­ka­cyj­nych.
  • mo­że­my spo­dzie­wać się in­te­gra­cji z cy­fro­wy­mi roz­wi­ąza­nia­mi, ta­ki­mi jak ekra­ny LED czy sys­te­my śle­dze­nia, które umo­żli­wią jesz­cze lep­sze do­pa­so­wa­nie tre­ści re­kla­mo­wych do od­bior­ców i śle­dze­nie ich efek­tyw­no­ści.

Pod­su­mo­wu­jąc, wy­ko­rzy­sta­nie fir­mo­wej flo­ty sa­mo­cho­do­wej ja­ko no­śni­ków re­kla­mo­wych sta­je się co­raz bar­dziej za­awan­so­wa­ne i sku­tecz­ne. Prze­kszta­łca­jąc zwy­kłe po­jaz­dy w ru­cho­me bil­bor­dy i wi­zy­tów­ki re­kla­mo­we fir­my, mo­gą nie tyl­ko zwi­ęk­szać swo­ją wi­docz­no­ść, ale ta­kże dy­na­micz­nie do­sto­so­wy­wać swo­je prze­ka­zy mar­ke­tin­go­we do bie­żących po­trzeb i tren­dów.

Bar­dzo wa­żna kwe­stia, flo­ta fir­mo­wa z gra­fi­ką to też lub na­wet jed­no au­to, które okle­isz! Niech to Cię nie znie­chęca.

Me­ta­mor­fo­za na kółkach

Sa­mo­cho­dy fir­mo­we prze­cho­dzą praw­dzi­wą me­ta­mor­fo­zę, sta­jąc się mo­bil­ny­mi bil­bor­da­mi. Ten trend utrzy­mu­je się od wie­lu lat. Zna­cząco roz­wi­ja go za­in­te­re­so­wa­nie fo­lia­mi ochron­ny­mi PPF, które dziś są do­brem luk­su­so­wym, do­ść dro­gim, przy­pi­sa­nym naj­dro­ższym mar­kom po­jaz­dów. Apli­ka­cje re­ali­zo­wa­ne w dru­ku cy­fro­wym z wy­so­kiej ja­ko­ści la­mi­na­ta­mi są po­nie­kąd ta­ńszym za­mien­ni­kiem dla roz­wi­ązań PPF wzbo­ga­co­nym o spo­ry wa­lor mar­ke­tin­go­wy.

Me­ta­mor­fo­zy na kółkach są często ści­śle po­wi­ąza­ne z ko­lej­ny­mi kam­pa­nia­mi re­kla­mo­wy­mi, dzi­ęki cze­mu po­jaz­dy zy­sku­ją no­we obli­cze w za­le­żno­ści od ak­tu­al­nie pro­mo­wa­nych pro­duk­tów czy usług. Dru­gim ob­sza­rem tych roz­wi­ązań to po pro­stu iden­ty­fi­ka­cja fir­mo­wa, by­cie roz­po­zna­wal­nym i za­uwa­żal­nym w wie­lu miej­scach.

In­no­wa­cje w okle­ja­niu po­jaz­dów

Fir­my spe­cja­li­zu­jące się w okle­ja­niu sa­mo­cho­dów nie­ustan­nie po­szu­ku­ją no­wych roz­wi­ązań, aby spro­stać ro­snącym ocze­ki­wa­niom klien­tów bi­zne­so­wych. Dzi­siaj dla ka­żdej z tych firm, ka­żdy pro­du­cent fo­lii do­star­cza roz­wi­ąza­nia bi­zne­so­we po­zwa­la­jące na podno­sze­nie kwa­li­fi­ka­cji, zdo­by­wa­nie Cer­ty­fi­ka­tów, które gwa­ran­tu­ją Klien­tów i udział w naj­lep­szych ryn­ko­wych re­ali­za­cjach.

Obec­ne na ryn­ku ma­te­ria­ły – fo­lie, la­mi­na­ty, pły­ny oraz na­rzędzia, które umo­żli­wia­ją ła­twe na­kła­da­nie i usu­wa­nie wy­dru­ków z po­jaz­dów bez ry­zy­ka uszko­dze­nia la­kie­ru, da­ją sze­ro­ki wa­chlarz mo­żli­wo­ści w za­kre­sie wy­bo­ru mar­ki: Ar­lon, 3M czy Ave­ry Den­ni­son. In­no­wa­cyj­ne tech­ni­ki dru­ku i apli­ka­cji fo­lii spra­wia­ją, że gra­fi­ki są bar­dziej ży­we, tr­wa­łe i mo­gą być ła­two mo­dy­fi­ko­wa­ne lub wy­mie­nia­ne. Wszel­kie na­klej­ki in­for­ma­cyj­ne, plo­to­wa­ne na­pi­sy na po­jaz­dy od­cho­dzą w za­po­mnie­nie. Druk cy­fro­wy z im­pe­tem roz­wi­ja i uatrak­cyj­nia ten ob­szar dzia­ła­nia w wie­lu fir­mach re­kla­mo­wych. Jed­nak nie­zwy­kle istot­ny jest wła­ści­wy do­bór tech­no­lo­gii dru­ku, gdyż apli­ka­cje flo­to­we na po­jaz­dach to re­ali­za­cje głów­nie na po­wierzch­niach za­krzy­wio­nych, obłych czy­li trud­nych, lub jak wo­li­cie, wy­ma­ga­jących.

Ch­cia­łbyś do­wie­dzieć się wi­ęcej o ryn­ku re­kla­my flo­to­wej?

Daj nam znać, że je­steś za­in­te­re­so­wa­ny tym te­ma­tem, i że chcia­łbyś roz­wi­nąć swo­ją fir­mę o no­wy ob­szar zy­skow­nych zle­ceń.

 Pro­duk­cja: We­bFa­bri­ka 1999–2025 | Kon­takt | Re­gu­la­min | Po­li­ty­ka Pry­wat­no­ści