Ma­ag Gm­bH opie­ra się na du­chu in­no­wa­cji, aby osi­ągnąć suk­ces w bi­zne­siePoprzedni artykuł 

Fir­ma Asa­hi Pho­to­pro­ducts, pio­nier w roz­wo­ju flek­so­gra­ficz­nych płyt fo­to­po­li­me­ro­wych, po­in­for­mo­wa­ła, że fir­ma Ma­ag Gm­bH z sie­dzi­bą w En­se w Niem­czech, za­ło­żo­na przez Jür­ge­na Ma­aga w 1982 r., do­da­ła do swo­jej ofer­ty zmy­wal­ne wo­dą pły­ty flek­so­gra­ficz­ne AWP™ Cle­anPrint Car­bon Neu­tral fir­my Asa­hi Pho­to­pro­ducts pod ad­re­sem na zle­ce­nie klu­czo­we­go klien­ta. Za­sto­so­wa­nie tych płyt jest zgod­ne z na­ci­skiem fir­my na zrów­no­wa­żo­ny roz­wój. Klient chciał, aby do pro­duk­cji opa­ko­wań fir­ma prze­szła z płyt do my­cia roz­pusz­czal­ni­kiem na pły­ty do my­cia wo­dą.

„W rze­czy­wi­sto­ści pro­duk­cja płyt do dru­ko­wa­nia opa­ko­wań ma sto­sun­ko­wo nie­wiel­ki wpływ na ogól­ny ślad śro­do­wi­sko­wy ca­łe­go ła­ńcu­cha do­staw opa­ko­wań” – po­wie­dział Bernd Hec­king, me­ne­dżer tech­nicz­ny. „Ale sto­so­wa­nie płyt płu­czących wo­dę przy­czy­nia się do na­szej fi­lo­zo­fii zrów­no­wa­żo­ne­go roz­wo­ju śro­do­wi­ska, neu­tral­no­ści pod względem emi­sji dwu­tlen­ku węgla, re­duk­cji LZO i, co wa­żne, re­duk­cji ilo­ści od­pa­dów. Wszędzie tam, gdzie mo­że­my wpły­nąć na bi­lans CO2, będzie­my ro­bić to naj­le­piej, jak po­tra­fi­my. Do­stęp do ta­le­rzy, które mo­żna myć wo­dą, to ta­kże bo­nus w za­kre­sie ko­mu­ni­ka­cji, po­zwa­la­jący na po­zy­ski­wa­nie no­wych klien­tów. Oprócz lep­szej po­zy­cji w za­kre­sie zrów­no­wa­żo­ne­go roz­wo­ju, zmy­wal­ne wo­dą pły­ty Asa­hi AWP™ Cle­anPrint za­pew­nia­ją lep­szą ja­ko­ść dru­ku i mniej od­pa­dów, co rów­nież ode­gra­ło ro­lę w de­cy­zji o do­da­niu tych płyt do mie­szan­ki”. Ma­ag ku­pu­je pły­ty AWP™ Cle­anPrint od fir­my re­pro­duk­cyj­nej Carl Oster­mann Er­ben Gm­bH (COE).

Hi­sto­ria Ma­ag Gm­bH cha­rak­te­ry­zu­je się wy­zwa­nia­mi, in­no­wa­cja­mi i wy­ra­źnym za­an­ga­żo­wa­niem w zrów­no­wa­żo­ny roz­wój. Od po­cząt­ków ma­łej fir­my, która pra­wie nie osi­ągnęła swo­jej obec­nej po­zy­cji pio­nie­ra w tech­no­lo­gii opa­ko­wań zrów­no­wa­żo­nych pod względem śro­do­wi­sko­wym, po­stęp roz­wo­jo­wy osi­ągni­ęty przez fir­mę Ma­ag Gm­bH po­ka­zu­je, jak za­an­ga­żo­wa­nie w zrów­no­wa­żo­ny roz­wój mo­że być sku­tecz­ne nie tyl­ko pod względem eko­lo­gicz­nym, ale ta­kże eko­no­micz­nym. Fir­ma za­trud­nia obec­nie 80 człon­ków ze­spo­łu, dzia­ła w opar­ciu o no­wy, za­pro­jek­to­wa­ny w spo­sób zrów­no­wa­żo­ny za­kład pro­duk­cyj­ny i osi­ąga obro­ty w wy­so­ko­ści oko­ło 20 mi­lio­nów eu­ro. Sie­dem­dzie­si­ąt pro­cent jej dzia­łalności do­ty­czy opa­ko­wań do żyw­no­ści, a po­zo­sta­łe 30% to za­baw­ki, pro­duk­ty hi­gie­nicz­ne i ko­sme­ty­ki.

W ra­mach swo­jej podróży na rzecz zrów­no­wa­żo­ne­go roz­wo­ju fir­ma Ma­ag przy­jęła po­de­jście do za­rządza­nia od­chu­dzo­ne­go i po­sia­da cer­ty­fi­kat ISO 14001. W 2016 ro­ku fir­ma utwo­rzy­ła no­we sta­no­wi­sko Me­ne­dże­ra ds. zrów­no­wa­żo­ne­go roz­wo­ju/Me­ne­dże­ra BHP i po­wo­ła­ła eks­per­ta ds. za­rządza­nia śro­do­wi­sko­we­go, który współpra­co­wał z Agen­cją ds. Efek­tyw­no­ści Na­dre­nii Północ­ne­j-We­st­fa­lii, in­sty­tu­cją do­rad­czą, która po­ma­ga fir­mom dzia­łać w spo­sób bar­dziej zrów­no­wa­żo­ny. „Za­an­ga­żo­wa­nie go na po­kład da­ło nam ogrom­ny im­puls w na­szych wy­si­łkach na rzecz zrów­no­wa­żo­ne­go roz­wo­ju” – do­dał Hec­king. „Po­mógł nam zro­zu­mieć, co mu­si­my zro­bić, aby za­to­czyć ko­ło. Obec­nie pra­wie wszyst­kie na­sze pro­duk­ty to opa­ko­wa­nia z po­li­pro­py­le­nu o struk­tu­rze mo­no­ma­te­ria­ło­wej, które w du­żym stop­niu na­da­ją się do re­cy­klin­gu. Dzi­ęki tym wszyst­kim osi­ągni­ęciom nie roz­ma­wia­my już z ku­pu­jącym o ce­nie; roz­ma­wia­my z twór­ca­mi pro­duk­tów lub me­ne­dże­ra­mi ds. mar­ke­tin­gu na te­mat no­wych pro­duk­tów i te­go, czy na­da­ją się one do re­cy­klin­gu. To in­ne po­de­jście, a po­sia­danie w na­szym port­fo­lio pły­tek do my­cia wo­dą rów­nież po­ma­ga w po­głębie­niu tej roz­mo­wy”.

W 2020 ro­ku spółka uru­cho­mi­ła no­wy za­kład pro­duk­cyj­ny spe­łnia­jący naj­no­wo­cze­śniej­sze wy­ma­ga­nia w za­kre­sie ochro­ny kli­ma­tu, obej­mu­jący pa­ne­le fo­to­wol­ta­icz­ne na da­chu, odzysk ener­gii z cie­pła od­pa­do­we­go po­wsta­łe­go w pro­ce­sie kon­wer­sji, ni­sko­emi­syj­ne wy­twa­rza­nie mo­cy chłod­ni­czych, a do­ce­lo­wo , ta­kże sprężo­ne­go po­wie­trza. „W rze­czy­wi­sto­ści od 2021 r. je­ste­śmy ca­łko­wi­cie neu­tral­ni pod względem emi­sji dwu­tlen­ku węgla” – po­wie­dział Hec­king.

Druk flek­so­gra­ficz­ny jest sze­ro­ko sto­so­wa­ną me­to­dą dru­ku na ca­łym świe­cie. Obec­nie sto­so­wa­ne pły­ty dru­kar­skie to głów­nie pły­ty zmy­wal­ne roz­pusz­czal­ni­kiem, które wy­ma­ga­ją roz­two­ru płu­czące­go na ba­zie roz­pusz­czal­ni­ków or­ga­nicz­nych na eta­pie wy­my­wa­nia w pro­ce­sie wy­twa­rza­nia płyt. Asa­hi Ka­sei opra­co­wu­je i pro­du­ku­je zmy­wal­ne wo­dą pły­ty, które wy­ko­rzy­stu­ją wod­ny roz­twór my­jący, który jest w rów­no­wa­dze z śro­do­wi­skiem.

Na pod­sta­wie in­for­ma­cji pra­so­wej fir­my Asa­hi Pho­to­pro­ducts

 Pro­duk­cja: We­bFa­bri­ka 1999–2025 | Kon­takt | Re­gu­la­min | Po­li­ty­ka Pry­wat­no­ści