Twór­czo­ść Ar­mi­na Göh­rin­ge­ra w Mu­zeum Pa­pier­nic­twaPoprzedni artykuł 

No­wa wy­sta­wa w na­szej ga­le­rii sztu­ki pa­pie­ru jest już do­stęp­na – otwo­rzy­li­śmy ją 21 czerw­ca. „Pa­per skin and wo­od” to pierw­sza w Pol­sce pre­zen­ta­cja twór­czo­ści Ar­mi­na Göh­rin­ge­ra – uzna­ne­go nie­miec­kie­go ar­ty­sty rze­źbia­rza, które­go pra­ce by­ły do­tąd pre­zen­to­wa­ne na kil­ku­set wy­sta­wach in­dy­wi­du­al­nych i zbio­ro­wych w Niem­czech, Fran­cji, Szwaj­ca­rii, Wło­szech i Se­ne­ga­lu.

Po­cząt­ki twór­czo­ści rze­źbiar­skiej Ar­ty­sty si­ęga­ją lat osiem­dzie­si­ątych XX w. Wy­spe­cja­li­zo­wał się on w rze­źbie drew­nia­nej, choć od pew­ne­go cza­su łączy drew­no z in­ny­mi ma­te­ria­ła­mi, ta­ki­mi jak pa­pier ręcz­nie czer­pa­ny oraz me­tal. Ar­min Göh­rin­ger ma w swo­im do­rob­ku pra­ce o różnych ga­ba­ry­tach, nie wy­łącza­jąc wiel­ko­ska­lo­wych rze­źb miej­skich. Prócz rze­źb, two­rzy rów­nież kom­po­zy­cje ścien­ne o zróżni­co­wa­nej ska­li, z wy­ko­rzy­sta­niem drew­na i in­nych ma­te­ria­łów. Pa­pier ręcz­nie czer­pa­ny otu­la pra­ce Ar­ty­sty jak skóra, która chro­ni je, uwy­pu­kla­jąc jed­no­cze­śnie ich struk­tu­rę.

Twór­czo­ść Ar­mi­na Göh­rin­ge­ra cha­rak­te­ry­zu­je bru­ta­lizm, który ujaw­nia się już na eta­pie pro­ce­su twór­cze­go. Je­go pra­ce po­wsta­ją przy uży­ciu pi­ły mo­to­ro­wej, która po­zwa­la na wy­ko­na­nie szyb­kich, pre­cy­zyj­nych ci­ęć na po­wierzch­ni drew­na. Two­rzą one mo­tyw kra­tow­ni­cy, sta­no­wi­ący znak roz­po­znaw­czy Ar­ty­sty.

Do­ro­bek ar­ty­sty nie nie­sie ze so­bą kon­kret­ne­go prze­ka­zu, lecz sta­no­wi re­flek­sję nad spo­ty­ka­niem się skraj­no­ści, eks­tre­mów, które two­rzą har­mo­nij­ną ca­ło­ść, da­jąc po­czu­cie rów­no­wa­gi we współcze­snym świe­cie, tak często na­zna­czo­nym przez roz­pad i cha­os.

Na pod­sta­wie in­for­ma­cji or­ga­ni­za­to­ra

 Pro­duk­cja: We­bFa­bri­ka 1999–2025 | Kon­takt | Re­gu­la­min | Po­li­ty­ka Pry­wat­no­ści