Ostatni czas był dla API Foilmakers i jej polskiego oddziału – API Folie Polska – okresem aktywnej obecności na różnych wydarzeniach branżowych. Jej polscy klienci również okazję do spotkania z przedstawicielami API Folie Polska podczas kongresu Etykiety Samoprzylepne, gdzie zaprezentowane zostały efekty jej kompleksowej współpracy z jedną z rodzimych drukarń etykietowych. Firma wzięła również udział w targach Luxe Pack w Paryżu i Packaging Premiere w Mediolanie. Z kolei na targach drupa 2024 obecna była na stoisku firmy United Transfer Technologies, od niedawna należącej do Aldus Group (właściciela API Foilmakers).
„Tegoroczna wiosna była dla nas bardzo pracowita, nie tylko w kontekście licznych spotkań biznesowych, wdrożeń, szkoleń i wizyt u klientów, ale też pod względem wydarzeń branżowych, w których braliśmy aktywny udział – mówi Katarzyna Kozińska, dyrektor zarządzająca API Folie Polska. – Lokalnie bardzo ważna była dla nas obecność – tradycyjnie w roli współorganizatora i partnera merytorycznego – na kongresie Etykiety Samoprzylepne. Tym razem, zamiast standardowej prezentacji, zaprosiliśmy do udziału w nim i do rozmowy „na scenie” jednego z naszych polskich klientów – drukarnię Grafpol z Bydgoszczy. Nasza centrala była z własnym stoiskiem na branżowych targach opakowaniowych – Luxe Pack w Paryżu i Packaging Premiere w Mediolanie. Z kolei podczas największej tegorocznej wystawy dla branży poligraficznej – drupa 2024 – swoją obecność zaznaczyła firma United Transfer Technologies, przejęta niedawno – wraz z kilkoma innymi spółkami przez Aldus Group. Korzystając z gościnnych progów jej stoiska, mieliśmy okazję do spotkań w Düsseldorfie z naszymi licznymi klientami z branży poligraficznej i opakowaniowej – także z Polski”.
Kongres Etykiety Samoprzylepne – z doświadczeń użytkownika
Konwencja udziału API Folie Polska była w tym roku odmienna niż w latach wcześniejszych. Zamiast tradycyjnej prezentacji, Katarzyna Kozińska – dyrektor zarządzająca firmy zaprosiła do rozmowy Paulinę Łukowicz – prezes zarządu drukarni Grafpol. Firmy współpracują ze sobą od wielu lat, zaś niedawno API Folie Polska przeprowadziła w Grafpolu kompleksowe szkolenie w zakresie hot stampingu.
„API Folie Polska stara się być wszędzie tam, gdzie są nasi klienci, partnerzy biznesowi i gdzie – poza częścią konferencyjną – jest też miejsce na spotkania i rozmowy – mówi Katarzyna Kozińska. – A skoro dyskusje i wymiana wiedzy są tu – jak podkreśla wielu uczestników konferencji – kluczowe, w tym roku postanowiliśmy nieco zmodyfikować konwencję naszej obecności. Zamiast tradycyjnej prezentacji, postanowiliśmy zaprosić do rozmowy naszego wieloletniego klienta – drukarnię Grafpol, która w ostatnim czasie zdecydowała się na rozszerzenie formuły tej współpracy. Przeprowadziliśmy tu bowiem kompleksowe szkolenie w zakresie hot stampingu – technologii znanej od lat, ale przez wiele firm wciąż nie do końca wykorzystywanej. Dziękuję w tym miejscu pani Paulinie Łukowicz za przyjęcie naszego zaproszenia i za podzielenie się swoimi doświadczeniami z uczestnikami Kongresu Etykiety Samoprzylepne. Z przeprowadzonych przez nas rozmów wynika, że zaproponowana formuła spotkała się z ich uznaniem”.
Oferta dla branży opakowaniowej na targach Luxe Pack i Packaging Premiere
Nieco później przedstawiciele brytyjskiej centrali API Foilmakers mieli okazję gościć swoich klientów z całego świata podczas dwóch wydarzeń, dedykowanych branży opakowaniowej. Na obu firma miała swoje stoisko, prezentując liczne zastosowania produkowanych przez siebie folii w kontekście zdobienia, uszlachetniania, ale też ochrony opakowań wykonanych z różnych podłoży.
Podczas specjalnej edycji targów Luxe Pack w Paryżu firma skoncentrowała się – zgodnie z ideą tej wystawy – na segmencie premium, który zyskuje na popularności wśród wielu właścicieli marek. API Foilmakers ma tu w swojej ofercie liczne materiały, dostępne w różnych wariantach kolorystycznych, także specjalnych, recepturowanych na życzenie klienta. Wystawa byłą okazją do spotkań z klientami i dyskusji na temat wyzwań rynkowych, nowych rozwiązań i trendów w sektorze opakowań luksusowych.
Packaging Premiere w Mediolanie to z kolei wydarzenie skierowane do właścicieli marek z branż kosmetycznej, perfumeryjnej i środków higieny osobistej, poszukujących zaawansowanych rozwiązań opakowaniowych.
API Foilmakers zaprezentowała tu swoją ofertę dla tych segmentów rynkowych, w tym nowe wzorniki, uwzględniające m.in. nowe kolory folii do hot stampingu oraz folie holograficzne i perłowe. „To poszerza naszą ofertę w zakresie opakowań luksusowych i premium. Daje też dodatkową przestrzeń w zakresie ich projektowania, a tym samym – większe możliwości dla właścicieli marek i współpracujących z nimi drukarń” – podkreśla Katarzyna Kozińska.
United Transfer Technologies BV na targach drupa 2024
Aldus Group i API Foilmakers zaznaczyły swoją obecność także na targach drupa, uznawanych za najważniejsze tegoroczne wydarzenie branży poligraficznej. Swoje stoisko miała tu firma United Transfer Technologies BV. Wraz z innymi spółkami wchodzącymi w skład United Foils Europe została ona niedawno przejęta przez Aldus Group.
„Obecnie trwa proces integrowania m.in. zasobów i pracowników United Foils Europe w strukturach API Foilmakers – mówi Katarzyna Kozińska. – Targi w Düsseldorfie były więc naturalną okazją do poznania się naszych zespołów, ale przede wszystkim – do wspólnych spotkań z klientami z całego świata. Przejęty biznes będzie stanowił ważną część API Foilmakers, a oferta wszystkich firm – tj. United Foils Europe BV i jej spółek zależnych (United Transfer Technologies BV, Pack Vision BV, United Foils, Starfoil Technology Netherlands BV, Newfoil Machines) – świetnie wpasowała się w nasze portfolio”.
„Bardzo dziękujemy za wszystkie spotkania podczas wiosennych wydarzeń branżowych. Na tym jednak nie koniec. Jesień również będzie obfitować w liczne okazje do spotkania z nami. Lokalnie będziemy obecni na konferencjach dedykowanych branży opakowaniowej. Przedstawiciele naszej centrali zawitają zapewne na północnoamerykańską odsłonę targów Labelexpo. Tych, którzy nie planują udziału w żadnej z tych imprez, zapraszamy do kontaktu z naszym polskim oddziałem. Chętnie zapoznamy państwa z naszą kompleksową ofertą, obejmującą – poza różnorodnym portfolio folii – także doradztwo, wsparcie techniczne i szkolenia m.in. w zakresie cold- i hot stampingu” – podsumowuje Katarzyna Kozińska.
Na podstawie informacji Poligraficznej Agencji Informacyjnej