Obejmując inteligentną rewolucję: przyszłość etykiet i opakowań
13.04.2024, Polska Poligrafia
W ciągu ostatnich dwóch dekad branża poligraficzna przeszła głęboką transformację. To, co kiedyś było zdominowane przez długie serie produkcyjne, obecnie zmieniło się w kierunku krótszych serii produktów niestandardowych, dostosowanych do różnorodnych potrzeb i preferencji współczesnych konsumentów. Zapotrzebowanie na personalizację i różnorodność stale rośnie, jednak wraz z tym wzrostem różnorodności wiąże się to z większym poziomem złożoności [...] [więcej]
Keypoint Intelligence przedstawia kompleksowy wgląd w trendy w branży oprogramowania i druku w Ameryce Północnej
8.04.2024, Polska Poligrafia
Keypoint Intelligence ma przyjemność ogłosić dostępność dwóch cennych raportów dla dostawców i inwestorów w obszarze oprogramowania produkcyjnego: raportu dotyczącego prognoz inwestycji w oprogramowanie w Ameryce Północnej na rok 2023 oraz prognozy inwestycji w North American Print MIS/ERP na rok 2023 Raport. Raporty te zawierają dogłębną analizę obecnego krajobrazu i przyszłych perspektyw inwestycyjnych w północnoamerykańskim przemyśle poligraficznym [...] [więcej]
Mądrość w opakowaniu: unboxing piątego dorocznego raportu Mondi eCommerce
7.04.2024, Polska Poligrafia
Mondi, globalny lider w dziedzinie zrównoważonych opakowań i papieru, ogłosił dziś wyniki swojego piątego rocznego raportu eCommerce, który zawiera szczegółowe informacje na temat ogólnych trendów, analiz i postaw klientów w zakresie eCommerce oraz tego, jak opakowanie wpływa na całe ich doświadczenie. To coroczne badanie online zostało przeprowadzone w ostatnim kwartale 2023 roku i obejmuje opinie 6000 konsumentów. Badanie i wynikający z niego [...] [więcej]
Keypoint Intelligence przedstawia pierwszy w branży globalny raport dotyczący technologii Direct-to-Film
7.04.2024, Polska Poligrafia
Keypoint Intelligence, światowy lider w dziedzinie danych i wywiadu rynkowego dla branży obrazowania cyfrowego, przedstawił swoją globalną prognozę DTF na lata 2022–2027, kompleksową analizę poświęconą rynkowi Direct-to-Film (DTF). Prognoza ta ma na celu ujawnienie przewidywanego wzrostu i dynamiki branży DTF, oferując intuicyjną analizę i wgląd. Od momentu powstania branża DTF wykazała ogromny rozwój. Nie jest to jednak pozbawione wyzwań. Ta pierwsza w historii prognoza stanowi [...] [więcej]
Badanie B2B Canon Polska i K+Research by Insight Lab: proces cyfryzacji w polskich firmach przyspiesza
29.03.2024, Polska Poligrafia
Cyfryzacja zadomowiła się w większości polskich biur już na dobre. Coraz więcej organizacji wykorzystuje rozwiązania chmurowe w codziennych procesach biurowych, a swoje decyzje argumentuje realizacją długoterminowych strategii i chęcią podążania „za duchem czasu” (częściej wskazywane przez przedstawicieli dużych firm – odpowiednio 60% i 56% vs 44% w średnich firmach). Takie wnioski płyną z badania przeprowadzonego na zlecenie Canon Polska przez agencję K+Research by Insight Lab. [...] [więcej]
Zielona rewolucja w e-commerce dzięki innowacyjnym produktom RAJA
28.03.2024, Polska Poligrafia
RAJA prezentuje katalog z okazji 70-lecia firmy, a w nim ponad 3000 dostępnych od ręki innowacyjnych opakowań, materiałów do biur, wyposażenia dla firm, oraz pełnej gamy produktów dla branży e-commerce. Najnowsza oferta europejskiego lidera w branży na rynku opakowań jest odpowiedzią na szybko zmieniające się trendy w e-commerce dot. zasad zrównoważonego rozwoju oraz zapotrzebowanie na innowacyjne produkty. Od samego początku istnienia RAJA, stawiano zarówno na innowacje [...] [więcej]
Keypoint Intelligence odkrywa przyszłość składanych kartonów w trzecim raporcie
15.03.2024, Polska Poligrafia
Firma Keypoint Intelligence opublikowała niedawno raport o stanie branży dla branży opakowań składanych. Część serii składającej się z pięciu raportów Raporty o stanie branży opracowane przez firmę Keypoint Intelligence stanowią kompleksową analizę przyjęcia technologii cyfrowych w sektorze etykiet i opakowań, a ich celem jest przeanalizowanie i zrozumienie zachodzącej dynamiki. Raporty te szczegółowo i dokładnie badają praktyki cyfrowe w branży, metodycznie oddzielając skuteczne [...] [więcej]
B2B Canon Polska i K+Research badają polskie firmy
14.03.2024, Polska Poligrafia
Polskie firmy coraz częściej oferują pracownikom programy szkoleniowe i wsparcie techniczne dotyczące właściwego korzystania z urządzeń drukujących w biurach. Kładą również nacisk na kwestie związane z oszczędnościami i bezpieczeństwem obiegu dokumentów – to wnioski z badania przeprowadzonego na zlecenie Canon Polska przez agencję K+Research. Optymalizacja kosztów związanych z bieżącym funkcjonowaniem biura należy do kluczowych decyzji biznesowych przedsiębiorstw. [...] [więcej]
Mądrość w pakiecie: rozpakowanie piątego rocznego raportu Mondi eCommerce
13.03.2024, Polska Poligrafia
Mondi, światowy lider w dziedzinie zrównoważonych opakowań i papieru, ogłosił wyniki swojego piątego rocznego raportu eCommerce, który zawiera szczegółowe informacje na temat ogólnych trendów, analiz i postaw klientów dotyczących handlu elektronicznego oraz wpływu opakowania na całe ich doświadczenie. To coroczne badanie internetowe zostało przeprowadzone w ostatnim kwartale 2023 roku i obejmuje opinie 6000 konsumentów. Badanie i wynikający z [...] [więcej]
Offset, czy cyfra? Jak technologie druku kształtują rynek wydawniczy?
20.02.2024, Polska Poligrafia
W najnowszym odcinku podcastu „Rozmowy o druku” firmy Canon Polska, eksperci branży poligraficznej zajęli się kwestiami technologicznymi. Goście dziennikarza Jakuba Łukowskiego, w trakcie rozmowy o rynku wydawniczym, omówili kluczowe różnice między drukiem offsetowym, a cyfrowym. Na który z nich się decydować w określonej sytuacji i jak ta decyzja wpływa na koszty ponoszone przez klienta? Odpowiedzi na te pytania znajdziemy w najnowszej odsłonie podcastu. „Rozmowy [...] [więcej]
Badanie Epson potwierdza: nasze dzieci lepiej uczą się z kartki niż z ekranów
13.02.2024, Polska Poligrafia
Nowe badanie przeprowadzone przez firmę Epson wskazuje, że dzieci łatwiej uczą się z materiałów drukowanych niż z ekranów W badaniu Epson Europe 59% rodziców przyznaje, że ich dzieci uczą się lepiej w interakcji z przedmiotami fizycznymi niż z informacjami wyświetlanymi na ekranie. Równocześnie połowa rodziców jest zdania, że w przyszłości szkoły zupełnie przejdą na nauczanie cyfrowe, a książki znikną z sal lekcyjnych. Psycholog kliniczna, Leanne Hall [...] [więcej]
Stora Enso - wywiad z wiceprezesem Tuomo Heikkinenem
24.01.2024, Polska Poligrafia
„Przywództwo to w mojej ocenie przede wszystkim wzmacnianie i inspirowanie innych” – Tuomo Heikkinen, Vice President Stora Enso, kierujący jednostką biznesową Business Development for the Growth Jak Pan się czuje w nowej roli, którą objął Pan sześć miesięcy temu? Tuomo Heikkinen: Jestem wciąż niezwykle podekscytowany możliwością kierowania zespołem odpowiedzialnym za rozwój biznesu i stymulującego proces komercjalizacji naszych strategicznych platform [...] [więcej]
Badanie „Leasing Index 2023” – nastroje przedsiębiorców pozytywne, gorzej z koniunkturą
21.12.2023, Polska Poligrafia
Najnowsza edycja badania „Leasing Index” zrealizowanego przez Santander Leasing wskazuje, że w poszczególnych branżach firmy oceniają swoją sytuację pozytywnie – 41 proc. uważa ją za dobrą, a większość bo 58 proc. uważa, że nie ulegnie ona zmianie w 2024 r. (23 proc. ocenia, że może się poprawić). Inaczej przedsiębiorcy postrzegają ogólną sytuację gospodarczą w Polsce - aż 70 proc. respondentów określa ją jako złą. Z badania „Leasing Index” [...] [więcej]
Trendy i prognozy HP Industrial na rok 2024
1.12.2023, Polska Poligrafia
Pod wpływem cyfryzacji naszego życia krajobraz druku komercyjnego stale się rozwija. Kiedyś zdominowany przez wielkonakładowe wydruki rodzajowe, jest nie jest tajemnicą, że druk komercyjny znajduje się w ciągłym spadku. Pandemia pogorszyła te tendencje i choć widzimy pewne oznaki ożywienia na ogólnym rynku komercyjnym, pozytywne ożywienie nie jest całkiem na poziomie sprzed pandemii Jedno, co wiemy, to to, że w określonych segmentach druk cyfrowy nadal rośnie . Ewolucja ta nie polega [...] [więcej]
A gdyby tak wydać książkę... Czy self-publishing oznacza rewolucję na rynku wydawniczym?
30.11.2023, Polska Poligrafia
W kolejnym odcinku podcastu „Rozmowy o druku” eksperci branży poligraficznej zaproszeni do dyskusji przez Canon Polska przyjrzeli się procesom, jakie zachodzą obecnie na rynku książki. Goście dziennikarza Jakuba Łukowskiego, omawiając mechanizmy panujące w branży, wskazali na rosnące zainteresowanie self-publishingiem. Co tak naprawdę oznacza sytuacja, w której autor wchodzi w rolę wydawcy? Czy tradycyjne wydawnictwo traci na znaczeniu? „Rozmowy o druku” to cykl [...] [więcej]