Kolejne wdrożenia ploterów inkjetowych z serii Agfa Tauro w drukarniach z całego świata
21.01.2024, Polska Poligrafia
Dla firmy Agfa 2023 rok był okresem licznych wdrożeń jej hybrydowych rozwiązań drukujących, bazujących na technice inkjet UV, w przedsiębiorstwach poligraficznych i reklamowych z całego świata. Systematycznie rośnie grono użytkowników flagowego plotera hybrydowego z jej oferty –Tauro, dostępnego m.in. z opcją lakierowania. Minione miesiące przyniosły firmie kolejne implementacje maszyn z tej serii, m.in. w drukarniach z Kanady (to pierwsza instalacja Tauro H3300 UHS LED w tym kraju) [...] [więcej]
Stora Enso podpisuje umowę o sprzedaży zakładów Näpi
21.01.2024, Polska Poligrafia
W ślad za zaanonsowaną w czerwcu 2023 r. informacją o zamknięciu zakładów Näpi (Estonia), firma Stora Enso stopniowo wygaszała wszelką działalność realizowaną w tej fabryce. W grudniu ub.r. została podpisana umowa o sprzedaży tartaku - w tym gruntów, na których się on znajduje oraz całego używanego tu sprzętu. Ich nabywcą w większości stała się firma Puidukoda – lokalny producent wyrobów na bazie drewna struganego. Nowy właściciel, jak zapowiada, ma zamiar [...] [więcej]
Sukces krakowskiego Poligrafika w Rankingu "Perspektyw" 2024
14.01.2024, Polska Poligrafia

Zespół Szkół Poligraficzno-Medialnych im. Zenona Klemensiewicza uzyskał w Rankingu "Perspektyw" 2024 siódme miejsce wśród Techników Krakowa i 23 w Małopolsce - to dało mu po raz trzeci Srebrną Tarczę. W obydwu kategoriach szkoła odnotowała wzrost punktowy! Gratulujemy!

Na podstawie informacji Zespołu Szkół Poligraficzno-Medialnych im. Zenona Klemensiewicza w Krakowie

Siły przekazu marketingowego szukajmy w druku spersonalizowanym
14.01.2024, Polska Poligrafia
Jako konsumenci kontentu jesteśmy zmęczeni nadmiarem treści cyfrowych. Dlatego skuteczna komunikacja może oznaczać konieczność powrotu do tradycyjnych metod, takich jak m.in. tworzenie drukowanych materiałów marketingowych. W opinii ekspertów Canon Polska współczesne technologie druku pozwalają na kreowanie spersonalizowanych przekazów, które mają szansę przykuwać uwagę konsumenta szukającego odpoczynku od treści cyfrowych. Ostatnia dekada przyniosła dynamiczny [...] [więcej]
Brook + Whittle przenosi cyfrową transformację na wyższy poziom z maszyną cyfrową HP Indigo V12
11.01.2024, Polska Poligrafia
Brook + Whittle, lider w dziedzinie zrównoważonych opakowań, dekoracji i druku cyfrowego, świętuje kolejny krok w swojej cyfrowej transformacji dzięki nowej maszynie cyfrowej HP Indigo V12. Po początkowej fazie beta HP Indigo V12 stała się niezbędną maszyną we flocie Brook + Whittle, umożliwiając drukarni etykiet zaspokajanie rosnących wymagań klientów w zakresie krótszych czasów realizacji i sprawniejszych dostaw. Zdeterminowana, aby zapewnić cyfrową elastyczność [...] [więcej]
Zmarł dr inż. Henryk Dudziak
9.01.2024, Polska Poligrafia
Z wielkim żalem przyjęliśmy informację o śmierci w dniu 29 grudnia 2023 roku dra inż. Henryka Dudziaka, byłego nauczyciela akademickiego w Instytucie Poligrafii (obecnie Zakładzie Technologii Poligraficznych) Politechniki Warszawskiej oraz współzałożyciela Stowarzyszenia Absolwentów Instytutu Poligrafii Politechniki Warszawskiej (SAIP PW). Nabożeństwo żałobne zostanie odprawione w poniedziałek 8.01.2024 r. o godz. 10:30 w kościele p.w. św. Anny (ul. Stanisława Kostki Potockiego [...] [więcej]
Michelman świętuje zdobycie podwójnej nagrody za innowacje
9.01.2024, Polska Poligrafia
Michelman, światowy innowator w dziedzinie rozwiązań opakowaniowych, z dumą ogłasza swoje niedawne zdobycie dwóch wybitnych nagród: nagrody Sustainability Awards przyznanej przez Packaging Europe oraz nagrody FEDIL Environment Prize. Te wyróżnienia podkreślają zaangażowanie firmy Michelman w zrównoważone opakowania oraz udaną współpracę z papierami specjalistycznymi BOBST i UPM w ramach oneBARRIER Projekt FibreCycle. Nagrody za zrównoważony rozwój [...] [więcej]
Amagraf i Madas - kiedy wygrywa dobra marka, zaufanie i przywiązanie do dostawcy
8.01.2024, Polska Poligrafia
Po raz kolejny Powielarnia Madas – mająca swoje lokalizacje w Żyrardowie i Milanówku – zaufała firmie Amagraf. Tym razem zdecydowała się na zakup plotera stołowego Summa F1612 z oferty tego dostawcy. Mimo iż konkurencja, jak podkreśla Piotr Alwingier - jeden ze współwłaścicieli Amagrafu, oferowała niższą cenę urządzenia, to jednak wzajemne zaufanie i wieloletnia współpraca obu firm zadecydowały o takim a nie innym wyborze. Tylko w ostatnich latach Madas zdecydował [...] [więcej]
Drukarnia Sowa: podsumowanie roku 2023
8.01.2024, Polska Poligrafia
Zbliżający się koniec roku 2023 to czas podsumowań, ale przede wszystkim przedstawienia planów, jakie mamy do zrealizowania jako rozwijające się przedsiębiorstwo poligraficzne z ponad 25-letnią tradycją w druku cyfrowym. Rok 2023 rozpoczął się dla nas dużą inwestycją – zakupem nowoczesnej inkjetowej, cyfrowej, kolorowej maszyny arkuszowej marki Canon – modelu varioPRINT iX3200. Była i do dzisiaj jest to pierwsza instalacja tego modelu marki Canon w Polsce i tej części Europy. [...] [więcej]
Szczęśliwego Nowego 2024 Roku Happy New 2024 Year
30.12.2023, FILE TO PRINT Tomasz Siniak
Pozdrawiamy wszystkich 145 (stu czterdziestu pięciu) prawdziwych międzynarodowych, fakturowanych klientów usług poligraficznych FILE TO PRINT Tomasz Siniak (na 20 grudnia 2023), m.in. z Warszawy, Polski (PL), Stanów Zjednoczonych Ameryki (USA), Wielkiej Brytanii (UK), Kanady (CA), Meksyku (MEX), Szwecji (SE), Szwajcarii (CH), Norwegii (NOR), Irlandii (IRL), Malty (MLT), Ukrainy (UKR), Łotwy (LVA), Niemiec (DE), Estonii (EST), Rosji (RUS), Indii (IND), Grecji (GRC), Chin (CHN), Afryki [...] [więcej]
Trendy w dziedzinie etykietowania. Czy etykieta jeszcze ma znaczenie?
24.12.2023, Polska Poligrafia
Etykieta umieszczona na produkcie to jeden z pierwszych elementów przyciągających uwagę konsumenta. Aż 73% konsumentów zadeklarowało w badaniach Maison & Partners, że czyta etykiety produktów spożywczych. Jak zauważa Szymon Polkowski, Dyrektor Produkcji w DrukPaku (Grupa Akomex), etykieta produktu nie ogranicza się już jedynie do funkcji informacyjnej, lecz stała się kluczowym elementem budującym tożsamość marki. Wpływa także na postrzeganie produktu przez konsumenta. [...] [więcej]
Pierwsza na świecie instalacja RICOH Pro™ Z75
24.12.2023, Polska Poligrafia
Francuska drukarnia Realisaprint.com jako pierwsza na świecie zainstalowała RICOH Pro™ Z75 - cyfrowy system na papier cięty formatu B2. Założona w 2007 roku firma Realisaprint.com świadczy usługi druku komercyjnego dla ponad 50000 grafików we Francji, Hiszpanii i Włoszech. Firma zatrudnia około 140 pracowników w centrum produkcyjnym o powierzchni 8000 metrów kwadratowych w pobliżu Nicei i oferuje szeroką gamę produktów, w tym broszury, ulotki, oznakowania i [...] [więcej]
All4Labels i ACTEGA współpracują na rzecz dalszego rozwoju unikalnej technologii dekoracji
24.12.2023, Polska Poligrafia
Wieloletni partnerzy biznesowi All4Labels Global Packaging Group i ACTEGA podzielają to samo zaangażowanie w zrównoważony rozwój i wspólny cel, jakim jest zrewolucjonizowanie branży etykietowej dzięki innowacyjnemu rozwiązaniu „bez wyglądu etykiety”. Celem umowy jest wspólny dalszy rozwój i wyłączne wykorzystanie technologii Signite™ opracowanej przez ACTEGA przez All4Labels na rynku europejskim. Signite™ to unikalna technologia zdobienia [...] [więcej]
Jaki był mijający rok? O tym, czym żyła branża druku opowiadają eksperci Canon Polska
23.12.2023, Polska Poligrafia
W grudniowym odcinku podcastu „Rozmowy o druku” eksperci Canon Polska zaproszeni do rozmowy przez redaktora zarządzającego dziennika Rzeczpospolita, Jeremiego Jędrzejkowskiego, podsumowali najważniejsze wydarzenia w branży druku w mijającym roku. Jaki on był dla wydawców, drukarzy i producentów urządzeń drukarskich? Jakie panowały wśród nich nastroje? Druga połowa grudnia to dobra okazja, by spojrzeć wstecz na ostatnie dwanaście miesięcy i wskazać zjawiska najbardziej [...] [więcej]
Podsumowania i trendy na rynku opakowań
23.12.2023, Polska Poligrafia
2023 rok w branży opakowaniowej można podsumować dwoma słowami: ekonomia i ekologia. Co więcej, dotyczy to zarówno spojrzenia z perspektywy przedsiębiorców, jak i konsumentów. Ci ostatni coraz większą uwagę przywiązują bowiem do ekologii, pierwsi natomiast szukają rozwiązań optymalizujących budżet. Tendencje w dziedzinie opakowań ewoluują więc w kierunku rozwiązań ekologicznych, wykorzystujących alternatywne tworzywa naturalne i dostosowanych do portfela klienta. Trend [...] [więcej]